Újabb projekt indult a Kickstarter-en okoseszközök kategóriájában. A kanadai Vanhawks startup-cég által tervezett ultrakönnyű, szénszálas Valour okoskerékpár már megjelenésében is rendkívül vonzó és ez még csak a külcsín, ugyanis az okosbringába minden ma létező érzékelőt és technológiát belepakoltak.
Az unibody kialakítású váz belső szerkezetének strapabírását az emberi csonthoz hasonlítják a készítők, ami az extrém behatásokat is simán átvészelheti, víz- és ütésállóra tervezik, és szándékuk szerint 136 kilós súlyig bárki használhatja majd.
A beépített szenzorok között találunk olyat, ami például az elégetett kalóriát méri, de a megtett távolságról, átlagos sebességről és a részidőkről is mind részletes információt fogunk kapni okostelefonunkra. Ha az iOS-es vagy Androidos okostelefont a Vanhawks dedikált alkalmazása segítségével Bluetooth-on keresztül összekötjük a kerékpár rendszerével, akkor még a GPS-es navigálás is megoldott oly módon, hogy egy-egy kanyarnál a kormány markolatában világító színes LED-kijelző jelzi a haladási irányt.
Google Maps-en rögzíti a megtett útvonalat vagy épp az elkerülendő és nehezen járható szakaszokat, sőt ha netalán ellopnák a drága kétkerekűt, a szórt jelet látni fogja a Valour-bringás közösség többi tagja is, így rögtön indulhat a tolvajkergetés.
A biztonság a Valour esetében is elsődlegesnek számít, éppen ezért közelségi szenzorok tömkelegét zsúfolták bele, hogy időben jelezze, ha egy közeledő autó vagy motorkerékpár kerül a holtterünkbe, és vibráló visszajelzéseket küld a markolaton keresztül, ha 3 méterrel mögénk kerül valaki vagy 1,2 méterre mellénk, így nem kell feltétlenül hátrapillantgatnunk haladás közben.
Szerencsére nem kell folyamatosan 220-ra kötni a bringát, hiszen az első kerékhez épített dinamó éppen elég áramot termel ahhoz, hogy üzemeltesse a fedélzeti elektronikát, ami akár egy óra alatt fullra tölthető.
A Valour-t háromféle méretben (50-53-56 cm) tervezik összerakni főként Kínából, Németországból és Pakisztánból beszerzett alkatrészekből, de valamilyen formájával már egészen biztosan szerencsénk lesz a következő években, már csak azért is, mert a kitűzött 100.000$-os célt már lassan 3-szorosan túllépték. Jelenleg a támogatók számára az egyváltós vagy fixie-s változatokat 1.049$-ért vesztegetik (~229.000 Ft), a váltós, többsebességet pedig 1.249$-ra lőtték be (~272.000 Ft), ennyiért pedig még szenzorok nélkül sem nagyon kapható szénszálas bringa, így nagy valószínűséggel nem tesz rossz lóra az, aki beszáll a projektbe.
nincs hozzászólás