Légmentes abroncsok a Bridgestone-tól

By  | 

A levegővel felpumpált kerekek napja leáldozóban van, a Bridgestone ugyanis olyan koncepciót mutatott be a 2011 Tokyo Motor Show-n, amivel lehetővé válik a jövőben a légmentes gumikerekek szélesebb körű használata.

A bemutatott modellnél a kerekek gumiborítása edzett és rugalmas kialakítású, a belsejükben úgynevezett termoplasztik, vagyis hőre lágyuló szerkezet bújik meg. Ez látványosan újfajta megközelítés a gumikerekeknél, a keresztmetszetnél is jól látszik, hogy egymás mellett párhuzamosan futó elhajlított rétegek futnak benne, amelynek köszönhetően a horizontálisan ható nyomás a minimálisra csökken, így hasonlóan viselkedik az úton, mint az eddig megszokott abroncsok, csak itt nem kell különösebben durrdefekttől tartanunk.

Még bőven lesz mit fejleszteni a teherbíráson, ugyanis jelenleg kerekenként 150 kilós terhelésnél nem nagyon bír többet, ezt a mai autók még jócskán túllépik, pláne több utassal megpakolva, egy könnyebb súlyú motorkerékpárhoz vagy egy golfkocsihoz viszont már pont megfelelő lenne. Környezetvédelem szempontjából is jobban megéri majd, ugyanis könnyen újrafelhasználható anyagokkal dolgoznak a fejlesztők, arról nem is beszélve, hogy a pótkerekeket és a kerékcserével járó idegőrlő szerelgetéseket el is felethetjük.

A tovább mögött látható egy bemutató videó a Bridgestone jövőbeli reménységéről.

14 hozzászólás

  1. Szerzetes

    2011. december 10. szombat at 16:19

    Golfkocsin milyen gyakori a durrdefekt? :D

  2. sylverdevil

    2011. december 10. szombat at 17:33

    miért kéne elfelejteni a kerékcserét? a futófelület ettől függetlenül ugyanúgy kopik és a téli-nyárigumi cserélgetése sem oldódik meg

  3. vers

    2011. december 10. szombat at 22:19

    egy baj van nem birja a 200as sebesseget

    • Dodge

      2011. december 10. szombat at 22:55

      Ez még új technológia (bár pár évvel korábban csinált már hasonlót a Michelin), szóval még van mit fejleszteni rajta. Pár éven belül majd ez is tudja a 200-as tempót ;)

  4. szakiyo

    2011. december 11. vasárnap at 09:26

    Sziasztok!

    Megkérnélek titeket, hogy legközelebb járjatok utána a dolgoknak. Értem én, hogy valaki nem járatos a anyagtechnológiában, vagy nincs otthon a műszaki világban, de ilyenkor egy picit utána lehetne járni, vagy megkérdezni valakit.Nagyon el tud rontani egy cikket. Mert például nem nem termoplasztik van az anyagban (a termoplasztikus szó egy jelző) miközben ők termoplasztikus gyantáról (műgyantáról) műgyantáról. Annyi jó dolog kerül fel kár az ilyenekért :S.

    Pás!

    • termoplasztik

      2011. december 11. vasárnap at 17:09

      Szia!

      Senki nem írt olyat – rajtad kívül – hogy termoplasztik van az anyagban.
      Egészen pontosan ezt írták: “termoplasztik, vagyis hőre lágyuló szerkezet”.
      Tehát termoplasztik = hőre lágyuló szerkezet. A szót, mint jelzőt használták.
      Nem vitatom, hogy otthon vagy a “műszaki világban”, de “nyelvtani világ” már más tészta. :)

  5. M

    2011. december 11. vasárnap at 12:33

    Az a baj ezzel, hogy ez pont olyan mint az agy nélküli kerék. Húdefasza! De minek? A mostani gumi egy vékony réteg gumi+levegő, ehelyett használjunk egy 10x annyi anyagot tartalmazó, 5x bonyolultabb szerkezetet, mert ezzel megspóroljuk a levegőt?? :D

  6. Gabi

    2011. december 11. vasárnap at 16:54

    A környezetvédelmi részt sem nagyon értem.
    Mitől is környezetvédőbb ez mint a mostani?
    Azt is megnézem, hogy mi lesz, ha belemegy a sár.

  7. P

    2011. december 12. hétfő at 02:37

    Nem a levegőt spórolja meg, hanem biztonságosabb. (durr defekt kanyarban,v. 140 körül, stb). Sár se igen menne bele, szerintem ez még csak a bemutató kedvéért ilyen, később lesz oldala is.
    A bonyolultság miatt még mindig több a hátránya, mint az előnye. De az irány jó.

  8. zsomLEE

    2011. december 12. hétfő at 09:33

    Csak én érzem, hogy 1-2 durrdefekt miatt teszünk olyan lépéseket, amivel a környezetünket is károsítjuk?

  9. joci

    2011. december 19. hétfő at 14:06

    ez bringásoknak lenne inkább érdekes+! Ott elég gyakoriak a defektek…

  10. g

    2012. január 3. kedd at 10:26

    Higgyétek el környezetkímélőbb mint a rendes gumiabroncs és nem vagyok benne biztos h több anyag van benne mint a megszokottban. elég sokáig gyártottam abroncsokat és abból a következtetés..Üdv

  11. L-Bandi

    2012. január 12. csütörtök at 19:03

    Hadi iparban már van egy ideje… :)
    http://youtu.be/4jYcX_D09ig

  12. Pingback: Légmentes abroncsok a Bridgestone-tól | Lájk Magazin