4WD elektromos gördeszka: 1,9mp alatt gyorsul 45km/h-ra

By  | 

Ilyen benzinárak, parkolási díjak, szmog és a közelgő dugódíj mellett a városi közlekedésben egyértelműen a bringáké és tömegközlekedésre , liftbe felvihető, parkolóhelyet nem foglaló egy napi távolságra feltölthető elektromos járgányoké a jövő. Akiknek a Segway klónok, összecsukható rollerek vagy az egyre népszerűbb elektromos bringák nem jönnek be, túl corporate-nek, öltönyösnek találják őket (bár egy M55-öt vagy egy Audi E-Bike-ot cseppet sem neveznék annak), azoknak egy bevállalósabb, extrémebb alternatíva lehet egy brutális elektromotoros gördeszka.

A klasszikus gördeszkák egyik problémája, hogy csak lefelé gurulnak, sík terepen már hajtani kell, dombnak fel pedig kimondott szenvedés, nem beszélve arról, hogyha nem mozgunk otthonosan a félcsőben, nem tudunk lépcsőzni, korláton csúszni, akkor egy kisebb járdaszegély vagy egy kavics is okozhat kellemetlen meglepetéseket.

Elektromos motorral szerelt gördeszkák már évek óta léteznek, de Gnarboard Trail Rider mindegyiket übereli, sőt gyorsulásban legtöbb járműnek odabüntet a piros lámpánál. A csúcsmodell négykerék meghajtású és kerekenként egy 850W-os motor dolgozik, összesen  3,4kW (4,6 lóerő), csúcsteljesítménye pedig 16,5kW (22 lóerő). Ez a teljesítmény 1,9mp alatt katapultálja a 39kg-os deszkát és utasát 45km/h végsebességre, amit Marty McFly is megirigyelne. Egy fullos töltés 2 órát vesz igénybe, ezzel 26 km-t tud megtenni, ami napi ingázásra igaz szűkösen, de még akkor is elég lehet, ha a munkahelyen nem tudjuk tölteni.

A kerekekre szabaduló nyers erőt a júzer egy kábelen a kezéhez vezetett kontrollerrel szabályozza magától értetődő egyszerűséggel: az egyik irányba tolva gázt ad, míg a másik irányba tolva a regeneratív fékeket aktiválja. A két kisebb modell esetében használója egy mezei gördeszkához hasonlóan áll a deszkán, míg a csúcsmodell Trail Rider esetében snowboard szerű kötések biztosítják, hogy a gép ne repüljön ki a lába alól.

A legkisebb 2WD Commuter összteljesítmény 1,4kW, ára $4800 (1,15m Ft), az alig drágább Road Warriorral (4WD) már terepre is kimerészkedhetünk: 2kW, árcetli $5000 (1,2m Ft), míg a csúcsmodell Trail Rider-ért (4WD@3,4kW) $6100-t (1,46m Ft).
Videó a tovább után!