Koenigsegg Agera R – 300+ km/h síboxszal

By  | 

A svéd Koenigsegg Automotive AB gyártja a világ egyik legvadabb sportautóját. Legújabb modelljüket a Koenigsegg Agera R-t a nemrég zárult genfi autószalonon leplezték le.

koenigsegg-agera-r-sibox_09

Az öszkerékmeghajtású gép bestiális paraméterekkel rendelkezik: a vegyes üzemű, flexifuel 5.0 literes V8-as E85-ös vagy E100-as bioetanolt égetve nem kevesebb mint 1115 lóerőt és 1200Nm nyomatékot produkál. Ha sima 95-öst tankolunk, akkor ezek az értékek „visszaesnek” 940 lóerőre és 1100Nm-re, amivel azért még így sem kell szégyenkeznünk. 2,9s alatt ugrik 100-ra, a 200-hoz 7,5, míg a 300-hoz 12,7 mp-re van szüksége. Az 1330 kg-os géphez a gyártó mindössze 12,5 literes autópálya és 14,7 literes városi fogyasztást ígér. Hááát nem hisszük el, főleg nem síboxszal.

koenigsegg-agera-r-sibox_02

További extrák: állítható hátsó szárny melynek segítségével a légellenállási tényezőt 0,33 és 0,37 között igazíthatjuk, ezáltal 250 km/h sebességnél 300 kg leszorító erő hat a szuperkönnyű szénszálas karosszériára. A Koenigsegg Agera R kategóriájának legkönnyebb motorblokkjával is dicsekedhet: kuplunggal, lendkerékkel, kenéssel, turbófeltöltővel együtt is mindössze 197 kg. Az erőátvitelről egy 7 sebességes duplakuplungos váltó gondoskodik.

koenigsegg-agera-r-sibox_01

A durva gumiknak, felfüggesztésnek, leszorítóerőnek köszönhetően kanyarokban 1,6g oldalgyorsulás is elérhető. A gumik egyébként 420+ km/h sebességre vannak hitelesítve, az Agera R végsebességét azonban 375 km/h-nál megfogja az elektronika (becsült elméleti maximuma 440 km/h körül van).

koenigsegg-agera-r-sibox_03

Valószínűleg senki sem ezért fogja megvenni a 1,5 millió dolláros (300 millió Ft) szupersportkocsit, de mégiscsak egy izgalmas extra a Winter Package. Ez az év jelenlegi szakában még mindig aktuális opcionális extra a „téli csomag”, ami a Koenigsegg Agera R esetében nem egy hóláncot és egy flakon jégoldót jelent, abban biztosak lehetünk. A síterep felé közeledve a hajtűkanyarokkal tűzdelt szerpentineken erőlködve a megpakolt családi egyterűvel, csak álom marad a sportkocsis száguldás. Különben is egy normális sportgépbe legfeljebb a golftáska fér el. Így van ez a Koensigsegg esetében is. A csomagtartó mindössze 120 literes. Ezzel síelni  biztos nem megyünk, hacsak utánunk nem hozzák a cuccot busszal. Vagy mégis?

koenigsegg-agera-r-sibox_11

A „Winter Package” része egy különleges síbox. Az áramvonalas, fényáteresztő Lighting Roof Box-ot a  Koensigsegg a Thule-vel együtt fejlesztette ki. A doboz alja 10 perces melóval a levehető tető helyére rögzíthető, azaz tökéletesen illeszkedik, nincs a box és az autó teteje között üres tér, így a felpattintott síboxszal is biztonságosan tarthatjuk a 300 km/h-s utazótempót és bárkit letolhatunk a belső sávban.

koenigsegg-agera-r-sibox_10

A síbox mellett a Winter Package része még egy garnitúra téli gumi, és egy hosszúhétvége a Copperhill Mountain vendégházban a népszerű svéd Are síparadicsomban, ahol a tartózkodásunk alatt az high-end sígyártó, az Extrem műhelyében elkészítik egyedi, személyre szabott Koensigsegg síléceinket is!

Copperhill_Mountain_Lodge

2 hozzászólás

  1. via

    2011. március 20. vasárnap at 16:27

    Ha csak 200 kiló a hajtás, és szénszálas a karosszéria, akkor mitől lesz 1300 kg? Egyébként persze vadállat, főleg a szélvédő vonala jön be.

  2. :-/

    2011. március 22. kedd at 14:33

    Ennyi pénzből inkább helikoptert vennék, akkor sífelvonó sem kell, meg lehet szűzhavas hegyekre felmenni…