iMove – Ilyen lehet az Apple elektromos autója 2020-ra?

By  | 

Az Apple titkos autódivíziója már jó ideje azon munkálkodik, hogy 5 éven belül megkezdje saját fejlesztésű elektromos járművének sorozatgyártását. Figyelembevéve, hogy egy tapasztalt, nagy múltú autógyártónak is 5-7 évre van szüksége egy teljesen új modell kifejlesztéséhez, egy új belépőnek pedig 10 évébe is beletelhet, mire összehoznak egy sorozatgyártásra alkalmas, piacképes modellt, az Apple tervei több, mint ambiciózusnak tűnnek.

2020-Apple-Car

Igaz a Tesla, Elon Musk vezetésével bebizonyította, hogy egy olyan magas belépési küszöbbel körbebarikádozott piacon, mint az autógyártás, új szemlélettel, ötletekkel, megfelelő anyagi háttérrel és kitartással azért rést lehet ütni a pajzson. Az elektromos autó szegmensben a 2003-ban alapított Tesla már most meg tudja szorongatni a 100 évvel nagyobb múlttal és tapasztalattal rendelkező óriást, a General Motorst. Ha figyelembe vesszük az Apple képességeit és anyagi forrásait, akkor mégsem olyan lehetetlen ez a küldetés. De jelenleg azért ez még a Tesla és GM kiélezett harca, mindkettőjük célja 2 éven belül 2017-re előállítani egy olyan elektromos meghajtású járművet, ami egy feltöltéssel minimum 320 km-es táv megtételére képes és $40.000 (kb. 10,7m Ft) alatt elérhető.

apple_elektromos_auto_04

Visszatérve az Apple erőforrásaira: a tavalyi utolsó negyedévet 18 milliárd dolláros rekordprofittal zárták és jelenleg 178 milliárd dolláros (48 billió HUF) készpénztartalékon ülnek, amiből nagyjából bármit meg tudnak venni, legyen az egy szabadalom, egy cégfelvásárlás vagy munkaerő átcsábítása, de szükség is lesz minden eszközre, ha 5 éven belül autót szeretnének. Csak tavaly 6 milliárd dollárt költöttek kutatás-fejlesztésre.

Apple iCar - jeden z wielu projektów

A titkos autódivízióhoz már több mint 200 szakembert csábítottak át különböző akkumulátor gyártó vagy robotikával foglalkozó cégektől. Volt is belőle pereskedés, amikor az A123 Systemstől hozták át 5 vezetőt magukhoz. Sőt a Samsung és Toshiba mellett a Tesla alkalmazottaknál is bepróbálkoztak pár visszautasíthatatlan ajánlattal: $250.000 belépési pénz +60% fizuemelés.

apple-car-5343

Az Apple piacra lépési stratégiája hasonló lehet az iPod vagy az iPhone által kijárt úttal: csak akkor lépnek piacra, ha olyan terméket hoztak össze, ami igazán nagyot üt, legalább akkorát, hogy újradefiniálja a piacot. Persze azért a Google-ről se feledkezzünk el, akik 2010 óta dolgoznak saját sofőr nélküli önjáró autójukon.