Idegőrlő átszállások nélkül – Bell/Agusta 609

By  | 

Utálatosan időpocsékoló dolog lehet, amikor a kőgazdag chicagói üzletember helyi idő szerint 8:15-kor kilép a penthouse lakása fölött kettővel lévő helikopter-leszállópályára, majd 20 perc után a közeli reptéren kénytelen átszállni a magángépébe, hogy (szintén helyi idő szerint, és szintén helikopterre átszállva) 11-re Los Angelesbe, az üzletfél gigavállalat felhőkarcolójának tetejére érjen.

Ebből a folyamatból kb. nettó egy óra megspórolható, ha emberünk a világ első polgári felhasználású billenőrotoros gépét választja — melyet műszakilag a szegről-végről testvérmodell V-22 Osprey katonai eszközt is kifejlesztő Bell cég jegyez. A civil BA609 elsőként egyesíti magában a forgószárnyas és a merevszárnyas repülő alkalmatosságok előnyeit, azaz helikopter és repülőgép üzemmódban is repülhető, ekkor csúcssebessége 500 km/h fölött van, a hatótáv közel 1400 km.

A beltérben pedig nyilván a luxus magánjetek otthonosan brutális eleganciája fogad, tehát elvileg minden adott ahhoz, hogy még kevesebb idő alatt még több zöldhasút lehessen összesepregetni. De azért a BA609-nek két erősen negatív anyagi vonzata is van: egyrészt több mint 20 millió dollár az alapváltozat (kb. 3,2 milliárd Ft), másrészt jelentősen megemelkedik a rendszeres utas biztosítási díja, ugyanis a V-22 Osprey-k üzemeltetése nem volt éppen balesetektől mentes.

Videó a tovább után!