FlyNano – repülőt mindenkinek!

By  | 

Talán a repülés az egyik legrégebben dédelgetett vágya az emberiségnek, melynek már több ezer évvel ezelőtt is nekifutottak, de csak a múlt század végén teljesülhetett. Azóta hatalmas fejlődésen mentünk keresztül: felhők felett úszó bálna nagy utasszállítók, hangsebességet átlépő vadászgépek, űrrepülés és még sorolhatnánk, de a repülés annál izgalmasabb minél kisebb, kevesebb a technikai körítés és minél nagyobb tömegek számára elérhető. A madarakéhoz hasonló szárnycsapkodás még várat magára (igaz kellő kalandvágy esetén Wingsuit-ban már lehet próbálkozni), de a hétköznapi ember számára elérhető repülést mégiscsak egy könnyen kezelhető, minimális hozzáértés megkívánó, de pilóta jogsit azért nem igénylő kisméretű, könnyű, biztonságos és nem utolsósorban megfizethető kis repülő jelentené.

A finn pilóta Aki Soukas 10 éve agyal valami radikálisan új megoldáson, célja nem kevesebb volt, minthogy egy olyan könnyen manőverezhető motoros gépet tervezzen, melynek az önsúlya nem haladja meg a 70 kg-ot, a hajtás ezen belül pedig a 20 kg-ot. Sikerült.

A FlyNano-t a friedrichshafeni Aero 2011 expón mutatták be a nagyközönségnek, egyelőre csak egy prototípus formájában. A FlyNano könnyű súlyát a szénszálas felépítésnek köszönheti. A 1,3m magas, 3,5 méter hosszú és 5 méter fesztávú egyszemélyes minirepülő 75%-os teljesítményen 140km/h sebességre képes, tulajdonosával a fedélzeten 3000 méter magasra merészkedhet, hatótávolsága 70 km.

Pilóta jogosítvánnyal azonnal repülhető, míg annak hiányában egy rövid tanfolyamon kell részt venni. Kezelése egyszerűen megtanulható. Ezt segíti, hogy elsősorban vízről felszállásra és vízen landolásra van felkészítve a nem mindennapi szabadidőjármű.
A FlyNano rögtön három modelljét is bemutatták: a környezetbarát 20kW-os elektromotoros E200-ast, a benzinmotoros 24 lóerős G szériát és a 35 lóerős benzines R 260/300-as sport verziót. Utóbbival 4000 méterig emelkedhetünk, 5 m/sec emelkedési sebességgel, míg a vége 150km/h körül van.

A FlyNano-ért egy közép/felsőkategóriás autó árának megfelelő összeget kell kicsengetni: € 25.000 – 27.000 (6,75-8 millió Ft) plusz 1,5 millióért pedig egy csinos utánfutót is vásárolhatunk saját repülőnknek.
Árilis 1. már két hete elmúlt, így egyelőre próbáljuk elhinni a sztorit, bár a fotók, 3D modellek helyett a szuperhős stílusban történő ábrázolás és egy valid, a FlyNano-t repülés közben demonstráló YouTube videó hiánya azért árnyalja a történetet.

6 hozzászólás

  1. TheDeVO!

    2011. április 18. hétfő at 23:09

    Remélem, hogy sokat fognak ebből gyártani. Szerintem egy ilyen sokkal jobban megéri mint pl egy fele ennyire hasznos (+ praktikus) sportkocsi.

  2. Totesz

    2011. április 19. kedd at 09:30

    Ez tök jó! Már kis koromban is arról álmodtam, hogy megélem, hogy autók helyett a levegőben közlekedünk, és pont a minap beszéltünk erről a kollégákkal. Ha egy kicsit nagyobb lenne a hatótávja, akkor szép lassan, ahogy jönnek a versenytársak, és és lejjebb megy az ár, simán elterjedhetnének – feltéve hogy tényleg működik, egy videó engem is érdekelne. :)

  3. eyewitness

    2011. április 19. kedd at 09:40

    Biztos okkal tervezték így, nade könyörgöm, mért nem lehetett a hátuljára tenni a propellert? Számokban nem lehet kifejezni mennyivel vagányabb lenne…
    Nem is beszélve arról hogy így a propeller közvetlen az arcba fúj egy elég tetemes mennyiségű levegőt… Légkondi biztos nem kell bele…
    Egyébként nagyon fanyúl, kéne :D

  4. tommy

    2011. április 19. kedd at 13:24

    @eyewitness: ööö láttál már olyan gépet, aminek háttul lett volna a légcsavarja? :)
    max. a szárnyon, de háttul legfeljebb sugárhajtómű szokott lenni, a légszavar húz, a sugárhajtómű tol. ha minden igaz:)

  5. m

    2011. április 19. kedd at 13:54

    A hátsó légcsavarban semmi érdekes nincs. A kulcsszó: Motoros sárkány. Vagy hátimotoros siklóernyő. Keress rá.

    A wingsuit viselői nem csapkodnak a szárnyukkal. Attól még persze nagyon jó móka lehet. Viszont a legtutibb, ami nem csak 5 perces repülés élményt ad, és nagyon madárközeli, az motor nélküli eredeti sárkányrepülés.
    http://www.youtube.com/watch?v=cmq1CyvEYr8

    A hatótávolságról pedig annyit, hogy a hétvégén 258 km-es távot repült itthon az egyik legjobb sárkányos (motor nélkül!)
    http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:BZS/16.4.2011/10:54

    Mindamellett ez az új kis repcsi is nagyon jó lehet annak, aki ezt szereti.

  6. Pingback: Totesz szerint » Heti twitter-özön: 2011-04-24