30 emeletes földrengésálló felhőkarcoló bújt ki a földből 15 nap alatt

By  | 

Ha itthon egy megbízható készház kivitelező csúszás nélkül, a beígért 2 hónap alatt összepattint egy 60m2-es nyaralót, akkor több mint elégedettek lehetünk. Kínában ez nem sokra lenne elég, az új rekord egy 30 emelet magas földrengésálló felhőkarcoló, gépészettel, ablakokkal, redőnyökkel 360 óra, azaz 15 nap alatt.

Nulladik nap, körberajzolták krétával, mint Doszpot

Az elképesztő teljesítményt a Broad Group ingatlanfejlesztő cég produkálta Hunan tartományban, ahol egy 30 emelet magas, 17,000m2 lakóterületű hotelt húztak fel a Dongting-tó partján, alig 2 hét alatt. Az instant bábeltorony-építésről pedig egy pazar time-lapse videót is rögzítettek.

Az előregyártott elemek 96%-ban újrahasznosított acélból készülnek

A Broad Group egyedi, szabadalmaztatott technológiája speckó kialakítású acélszerkezet használ és erre húzzák fel a +/- 0.2mm hibatűréssel előre legyártott elemeket. Az épület  alapozásán kívül szinte sehol sem használtak betont, így a négyzetméterenként anyaghasználat az átlagos 1 tonna helyett mindössze 3-400kg. Az acélszerkezet pedig 96%-ban újrahasznosított acélból készült.

2-3 emelet/nap sebességgel haladnak felfelé a szakik

Mindezek ellenére az épület akár egy Richter-skála szerinti 9-es erősségű földrengésnek is ellenáll, hőszigetelése 2-4x hatékonyabb a hatóságok által megkövetelt értéknél. A 15 cm vastag  4 kamrás ablakokat / üvegfalakat kívülről még napsugárzás visszaverő redőnyök is védik.

A hetediken már bútoroznak

Mindenhol mozgásérzékelős LED világítást alakítottak ki, a lift lefelé menet közben energiát forgat vissza,  a WC-t 3 liter vízfelhasználással lehet lehúzni. És ami Kínában talán az egyik legfontosabb az óriási szmog miatt: az épület 3 fázisú légtisztító berendezése 99,8% hatékonysággal dolgozik és 20x tisztább levegőt állít elő a kintinél, az épület minden helyiségében leolvasható az aktuális érték.

30 emelet 15 nap alatt. Pipa.

30 emelet 15 nap alatt time-lapse videó a tovább után!

13 hozzászólás

  1. Szerzetes

    2012. január 9. hétfő at 23:35

    Nem akarok trollkodni, de a liftek nem úgy működnek, hogy van bennük egy ellensúly, ami megtartja a kabin súlyát, és így a motoroknak csak az utasokat kell mozgatni (+ a súrlódás). Amit lefelé termel áramot, azt felfelé el is használja nem?

  2. Laca

    2012. január 9. hétfő at 23:44

    Ahogy elnézem 15 nap alatt csak összeszerelték az előre gyártott elemekből az épületet. Még a beton alapozást sem számolták bele.

    • nandi

      2012. január 18. szerda at 19:17

      alapozas annyi volt hogy a kaveszunetben leszurtak azt a par acelbeton oszlopot

  3. patkójános

    2012. január 9. hétfő at 23:58

    oké, hogy felépítették…de hogy veszik ki a darut!? =D

    • Krep

      2012. január 10. kedd at 17:15

      Nem KIveszik a darut, hanem LEveszik a darut :P

  4. Balázs

    2012. január 10. kedd at 00:04

    Szerintem beton alapozás helyett csak előre gyártott beton oszlopokat dugtak le, a videón úgy néz ki.

  5. András

    2012. január 10. kedd at 11:00

    Szerintem a a beton oszlopok ledugása nem tartaná meg az épület súlyát. Valamint amikor elkezd pörögni az idő egy 4-5m magas betonalap már kész van, szal azt nem számolták bele…

  6. lacalaca

    2012. január 10. kedd at 11:45

    Azért ha jobban megnézzük a videót, hogy mikor az óra megáll 360-nál, még csak kétharmadig van fenn a homlokzat… szóval 15 + 1-2 nap lesz az mininum. :D

  7. husilaci

    2012. január 10. kedd at 11:46

    összetudok rakni egy legó tornyot, ha jól számolom egymás fölött 60 darabból áll (30 oszlop, 30 födém) na bumm, ennél azért lehetne gyorsabb is
    Most komolyan mi tartott 360 óráig??? a csavarozás :D

  8. kzsola

    2012. január 10. kedd at 14:14

    bezzeg a 4-es metró…

  9. Hokken

    2012. január 12. csütörtök at 17:49

    Haha, a nyaralónk alapozása tovább tartott, igaz ott nem kínai hanem román vendégmunkások (dolgoztak) b*ták a rezet :)

  10. phild

    2012. január 12. csütörtök at 19:09

    Ilyen híreket kár is Magyarországon terjeszteni,mert az emberek többségében szerintem felmegy a pumpa, ha a magyar építőiparral bármilyen párhuzamot próbálna felállítani. pedig látszik,hogy meg lehet csinálni, csak a sörözés fontosabb itthon

  11. Tamás

    2012. október 1. hétfő at 00:36

    A hozzászólásokban hangosabb a sárga irigység, mint a sárgák szorgalmának tisztelete. :) Válaszolnék néhány kérdésre:
    + Az alapozás, (mint a filmen is látszik) előregyártott beton elemekből, azokat a helyszínen összedolgozva, csúcstechnológiát képviselő segédanyagok felhasználásával készült.
    + A lifteknél (úgy mint az új villamosoknál) a fékezési súrlódásból származó energiát alakítja vissza a rendszer villamos energiává. Nem minden liftnél kell ellensúly, léteznek hidraulikus liftek is. :) Felfelé természetesen fogyaszt áramot.
    + A darut elemekből építik a helyszínen és bontják el, építkezés után. A film végén a záró födémen állt a daru, nem volt körbeépítve. :)