Csavarbehajtó repíti a háromkerekűt

By  | 

Azt már Karácsonykor megtanultuk, hogy egy Bosch csavarbehajtó sok mindenre jó. Nem csak lapraszerelt skandináv bútorokat ácsolhatunk össze, de kis kiegészítő segítségével az ünnepi borból is könnyűszerrel kipattinthatjuk a dugót. Egy német mérnök trió újabb felhasználási lehetőséggel állt elő: ha nincs kéznél egy öblösen brummogó benzinzabáló, akkor két 18V-os csavarbehajtó akár egy jármű meghajtására is képes lehet.

A háromkerekű járgány hosszas előkészületek és tervezés után Sebastian Auray, Ruben Faber és Ludolf von Oldershausen koprodukciójában készült el. A szerkezet elsősorban biciklialkatrészekből és egyedi a tervezők által készített CNC-mart alkatrészekből áll. Különleges a felépítmény, egyedi a kormányzás, irányítás, a vezető pozíciója és persze a legextrább a meghajtás.

A drótvázas járművet érdekes pózban arccal, kezekkel előre, térdelő pozícióban üli meg a lovas. Majdnem mint egy versenymotort, de a lábak hátrafelé állnak. És nem hiába, hiszen a járgány irányítása a hátsó keréken keresztül, a teljes test, illetve lábak döntésével történik. A tervezők pont az irányításon agyaltak legtöbbet. A legelső makettet, különböző variációkat Technik Legóból modellezték le és végül ez a hátsó kerékkel kormányzott verzió lett a befutó. Az egyedi organikus bordákból felépítet váz pedig szinte a járgányt irányító emberrel együtt mozog.

A lényeg pedig a háromkerekű súlypontjában, a vezető térdei alatt helyezkedik el: 2 db tengelyre merőlegesen beállított 18V-os akkus Bosch csavarbehajtó, melyek a kormányon található „gázkarokkal” aktivizálhatóak. Az esetleges fordulatszám eltérést egy tengelykapcsoló hangolja össze és továbbítja a nyomatékot.

A mini aksik 30 km/h sebességre képesek gyorsítani a hitech drótszamarat és utasát, mely a fura pozíció miatt egy kicsit gyorsabb érzetet kelthet. Egy felettébb lényeges adatot, amire mi is nagyon kíváncsiak lennénk, viszont elhallgatnak a készítők, ez pedig a hatótáv. Ha 10km-t le lehet vele nyomni, ami nem elképzelhetetlen az már egész jó városi munkahelyi ingázáshoz, hiszen mindkét végponton van konnektor. A projekt oldala: EX Trike

5 hozzászólás

  1. Molly

    2011. március 15. kedd at 11:53

    Biztonságos ez a fejjel előre dolog? Az nem túl jó “gyűrődő zóna”…

    Nem is tűnik túl kényelmesnek.

  2. obla

    2011. március 15. kedd at 12:38

    @Molly
    gondolom egy újabb reklám…. nem kell komolyan venni , biztonságos , kényelmes e….

  3. Rocko

    2011. március 16. szerda at 08:38

    a bosch minden éveben rendez elektromobil versenyt a felsőoktatásban. ez sem újdonság…
    nö: http://www.bosch-elektromobil.hu/

  4. CeCo

    2011. május 17. kedd at 22:31

    És vajon az alapötlet formában honnan jött?
    http://www.zoldauto.info/hirek/leghajtasu-versenyauto-muegyetemistaktol
    Ez sem új, Bosch- Pneumobil verseny..