SILCA Super Pista a tökéletes bringapumpa 125 ezerért

By  | 

Tömény biciklipumpa fétis következik, a legjobb bringapumpa története, a tökéletes pumpa nyomában, közben az is kiderül, hogy Szuper Pistának, nem sok köze van Erős Pistához.

silca_superpista_pumpa_rapha-cipo

A bringások többsége, különösen a profi kerékpárosok sokszor túl keményre fújják a kerekeket. Josh Poertner kerékpárversenyző és a szénszálas felniket gyártó Zipp műszaki igazgatója szerint egyrészt a keményebb gumik nem feltétlenül jelentenek nagyobb elérhető sebességet, ez a feltételezés csupán egy tévhit, rossz beidegződés, egy bizonyos keréknyomás felett már nem igaz. Másrészt, ha valaki ezt mégis elfogadja és nem kőkeményre, hanem mondjuk a gyártó által megadott pontos értékre szeretné felfújni a kerekét, akkor azt az átlagos biciklipumpák pontatlansága miatt nem tudja megtenni. Arról nem is beszélve, hogy egy benzinkúton mondjuk egy MTB gumiját még fel tudjuk fújni (2-3,5 bar), de ha egy versenybringa belsőjében szeretnénk a megfelelő nyomást (6-9 bar) biztosítani, akkor lehet, hogy az sok helyen nem fog sikerülni.

silca_superpista_pumpa_nyomasmero2

Claudio Sacchi a neves olasz kerékpárpumpa gyártó a SILCA tulajdonosa, úgy döntött, hogy megválna a közel 100 éves családi biznisztől, így rácsörgött Poertnerre, hogy lenne egy (visszautasíthatatlan) ajánlata. Poertner, aki már 1990-ben junior versenyzőként is SILCA pumpával nyomult, kapva kapott a lehetőségen, hogy kezei alá kerülhet a legendaként tisztelt olasz márka újraélesztése. Hamarosan egymás markába csaptak és megkötetett a deal.

silca_superpista_pumpa_szelep

A cég központját és a gyártást is a tengerentúlra, Indianapolisba költöztette és elhatározta, hogy elkészíti a világ legjobb biciklipumpáját. De mire ez a nagy elhatározás? Miért pont a pumpára kattant rá ennyire Poertner? Álláspontja szerint nincs fontosabb eszköz a bringás számára, mint egy, vagyis A pumpa. A legjobb gumi is veszít a nyomásából, akár egy éjszaka alatt is, így minden tekerés előtt a versenyző legfontosabb dolga a keréknyomás ellenőrzése és beállítása kell, hogy legyen.

silca_superpista_pumpa_nyomasmero

Egy 4 milliós bringa is lehet szörnyű menet, de egy 300 ezres bringával is csodát lehet csinálni, ha a súlyunkhoz, sebességhez és a terephez megfelelő abroncsot és légnyomást választunk – vallja Poertner. Pár tized, netán egész bar különbség gyorsabb időket, kényelmesebb tekerést, gyorsabb kanyarsebességet, tartósabb gumikat és kevesebb defektet eredményezhet – mondja a bringapumpa-pápa. A SILCA SuperPista ún. műhelypumpa mindezek figyelembevételével készült.

silca_superpista_pumpa_base

A SILCA SuperPista nagyon egyben van, van benne anyag, a robosztus 800 grammos háromlábú talpazattal bárhol masszívan megáll a 3,2 kg-os mestermű és egy stoplis kerékpáros cipő talpa alatt sem csúszik meg a vékony gumiborítású taposórész. A munkahenger a repülőiparban használatos minőségű acélból készült. Az alumíniumból CNC esztergált nyomásmérő óra precíz beosztású számlapjával a pumpa talpazata, taposórésze felett „lebeg”. A tömlő nem csavarodik, nem törik és akár 8300 bar nyomásnak is képes ellenállni. A precíz és tartós acélfej kompatibilis a legnépszerűbb szeleptípusokkal. A rózsafa markolatnak nekifeszülve akár 11 bart is könnyedén belenyomathatunk a belsőbe és tehetjük mindezt abban a megnyugtató tudatállapotban, hogy biztos, hogy 1%-os hibahatáron belül maradtunk.

silca_superpista_pumpa_markolat

A SILCA SuperPista kerékpárpumpa számos szakmai és formatervezői díjat gyűjtött be eddig, legutóbb az Interbike 2014 kiállítás „Best is Show” elismerését nyerte el. A SILCA SuperPista így nem meglepően a legdrágább pumpa is egyben. A pumpa $450-os (kb. 125.000 Ft) áráért már biciklit is vehetünk. De van még feljebb: a pumpa két művészt is megihletett, így Dario Pegoretti és a Corby Concepts által alkotott 25-25 darabos limitált szériás pumpákért pont kétszer ennyit $900-t (kb. 250.000 Ft) kellett volna kicsengetnünk, de valószínűleg ennél már csak drágábban juthatunk hozzájuk valamilyen aukción, mivel azok azonnal elkeltek.

2014_Interbike_Award_Short2

designer_pista

martini