Gyurcsány más tojásaival ékeskedik

By  | 

Ami nem is lenne baj, ha nem a mi tojásainkról lenne szó. Mindenesetre a félreértések elkerülése végett már itt az elején szögezzük le, hogy az alábbi poszt mindennemű politikai töltettől mentes, a jótékonysági célból készített hímestojás illusztrációk ugyanúgy megtetszhettek volna bármely más hírességnek, közszereplőnek, tévés személyiségnek, énekesnek. Teljesen véletlen, hogy éppen Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök szemelte ki őket.

Kiindulásnak rövid háttértörténet: talán többen emlékeznek az általunk pár hete, Húsvét előtt indított jótékonysági kezdeményezésre: neves hazai grafikusokkal összefogva egy különleges tojásploterrel kanyarintottuk fel a művészek által megálmodott illusztrációkat tömör bükkfából esztergált fatojásokra. Minden eladott digitális hímestojásból 1.000 Ft-ot tettünk félre a SOTE I. sz. Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika
újszülött intenzív osztályának. Részletesen itt

gyurcsany-husveti-tojasok-pto-fb-timeline-marc29

A hímestojás illusztrációk annyira jól sikerültek, hogy volt miniszterelnökünknek is megtetszettek: az oldalunkról lementett, az általunk felkért grafikus művészek szellemi tulajdonát képező és a számunkra önzetlenül és díjmentesen elkészített tojásillusztrációk 3D látványtervére rákerült egy “Kellemes Húsvéti Ünnepeket!” felirat, a tojások mellé Gyurcsány Ferenc aláírása, a középső tojásra pedig egy DK logó (Demokratikus Koalíció). Így készült virtuális képeslap, illetve timeline cover kép Gyurcsány Ferenc Facebook oldalának fejlécébe, a tőlünk kölcsönvett, kisajátított grafikákból. (A Facebook oldal belinkelésétől eltekintünk, de könnyen meg lehet találni.)

gyurcsany-husveti-tojasok-pto_06

Aláírás és DK logó ugyan szerepelt a grafikákon (pedig azt legfeljebb a készítő művésznek illene szignóznia), viszont semmiféle utalás nem jelent meg az alkotások forrására vonatkozólag vagy az éppen futó jótékonysági kezdeményezésünkről, pedig még jól is elsülhetett volna a dolog. A húsvéti üdvözlet a facebookos Gyurcsány blog egyik legsikeresebb posztja lett közel 2800 like-kal, 100+ megosztással és 500 körüli hozzászólással. Ekkora publicitásnak mi is nagyon örültünk volna. Azonban így a forrás megjelölése, illetve a koncepció körülírása nélkül sajnos több kommentelő politikai szimbólumokat próbált belemagyarázni a nonfiguratív mintákba, ezzel teljesen félreértelmezve a projekt és a hímestojások valós célját, jelentését.
Megígértük, hogy nem politizálunk, de az egyik kedves kommentelő sajátos értelmezését azt hiszem muszáj lesz megosztanunk név nélkül az alábbi screenshoton:

gyurcsany-husveti-tojasok-pto_04

A történtek persze betudhatóak a figyelmetlenségnek, véletlennek – igaz egészségmegőrzéssel, desingnal foglalkozó vagy nőknek szóló magazinok mellett a 168 óra is lehozta a hírt, így akár olvashatták is – de az már nem és ez a szomorúbb, hogy többszöri, több csatornán (Facebook + email) kezdeményezett jószándékú megkeresésünkre, nem kaptunk megfelelő reakciót, egy helyesbítő posztot, vagy legalább egy bocs fiúk, ezt benéztük válaszüzenetet, így végül mégis publikálnunk kellett ezt a két hete megírt, de ezidáig draft-ként tartogatott posztot.

12 hozzászólás