Full Circle – városi bringakoncepció

By  | 

A 2010-es szöuli kerékpár design versenyen több mint 3000-en indultak. A döntőbe jutottak között van Sanghyun Jeong és Jun-Tae Park közös alkotása, mely a „Full Circle” nevet kapta.
A fura szerkezet a városi összehajtható bringákkal ellenétben nagyméretű 20”-os (508mm) kerekekkel rendelkezik, így könnyebben leküzdhetőek vele a különböző akadályok, miközben maga a bicikli kicsi és praktikus marad.

Nem kell sokáig nézegetnünk, hogy kiszúrjuk a bringalánc hiányát. Az első kerékből kihajtható pedálok azonban nem direktbe hajtják meg a kereket, hanem az abba rejtett agyváltón és áttételen keresztül. A Full Circle egyszerűen félbehajtható és kiskocsiként magunk mögött húzható, tömegközlekedésre, liftbe könnyen bevihető, felvihető.

Távol álljon tőlem, hogy megkérdőjelezzem a Seoul Design Foundation bíráink döntését, de ez a bringa rettenetesen kényelmetlennek, sőt egyszerűen használhatatlannak tűnik. Nulla ergonómia, a rövid bringán nagy kerekek majdnem összeérnek, így valószínűleg instabilitást adva a szerkezetnek, az abszolút tervezésbeli epic fail pedig, hogy a pedálok a kormányzott keréken kerültek elhelyezésre. Ezt meg hogy?