Az egész ott kezdődött, mikor a RYNO (Ride Your New Opportunity) megalkotóját, Chris Hoffmann-t megkérdezte a 13 éves lánya, tudna-e építeni egy olyan egykerekű járgányt, melyet a Dragon Ball animációs sorozatban látott. A kérdésre az oregoni mérnök igennel válaszolt és hozzá is látott a tervezésnek. Hat év és három prototípus után, itt az előrendelhető modell.
A RYNO egy kis hatótávolságú elektromos hajtású személyszállító, mindössze egy kerékkel és a Segway-hez hasonlóan giroszkópok és gyorsulásmérő szenzorok felelnek az egyensúly megtartásáért. Azonban egy egykerekűnél az összes létező irányba meg kell tartani az egyensúlyi állapotot, nem csak előre- és hátrafele.
A közel 70 kilós RYNO-t nem nagyon fogjuk emelgetni, de szerencsére ennek a tömegnek a nagy része a keréken belül van – itt található a 2 SLA akkumulátor – így az alacsony súlypont is még biztonságosabbá teszi a motort, és ha mégis szeretnénk leparkolni vele, csak kikapcsoljuk az egyensúlyozó rendszert és letámasztjuk a váz előre kiálló „szarvaira”.
A járgány maximum sebessége 16 km/h körül van, tudna gyorsabban is haladni, de az már a biztonság rovására menne. A manőverezéshez szükségünk van a súlypontunk áthelyezésére. Amerre dőlünk, arra megy a motor, fékezéshez pedig elég kicsit hátradőlni, de van rendes fék is, ha hirtelen kell megállni.
A RYNO hatótávolsága 16 kilométerre korlátozódik, mely munkába járáshoz, bevásárláshoz és egy kis örömmotorozáshoz bőven elég, ha azonban mégis kifogy a kraft, elég egy 12 voltos DC adapter, mely 6 óra alatt képes teljesen feltölteni az akkumulátorokat.
A RYNO már most előrendelhető a cég honlapján, és ha minden jól megy az első vásárlók 2014 második negyedévében már fel is pattanhatnak rá. A valós tömeggyártás azonban csak 2014 végére valósulhat meg. A RYNO 1 éves garanciával 5295 dollárba (1,2m Ft) kerül, ami nem olcsó, de az élmény sokaknak megérhet ekkora összeget. Ezen felül a motorhoz opcionálisan vásárolható még ION akkumulátor csomag vagy csomagtartó (169 dollár) is.
Kapcsolódó posztok
Az új VOLVO e-kamion az autópályából szippanthatja fel az áramot
Négyütemű robbanófosás – 100% zöld üzem
Lebegő vízililiomok termelnék az áramot Phuket-en
Csavarbehajtó repíti a háromkerekűt
Exbury Egg: 1 évig lesz tojáslakó a brit művész
Emberi erővel hajtott úszó edzőterem a Szajnán
Az e-bringák SUV-jával bármin átgázolhatsz
Az ökoharcos csáp 4 perc után kidob a zuhany alól
iMove – Ilyen lehet az Apple elektromos autója 2020-ra?
Miszter Geriszon
2014. február 23. vasárnap at 20:22
Ha majd 30-40-es tempóra is képes lesz, elkezdek gyűjteni rá.
3aTi3
2014. február 24. hétfő at 12:19
öröm lesz ezeket biciklivel előzgetni :)
ddeniss
2014. február 24. hétfő at 19:49
Ennél nagyobb kreténséget…:D 70 kiló, 16 kilométer, 6 óra; micsoda számok te jó isten:D
Miszter Geriszon
2014. február 24. hétfő at 19:55
Mégis mit vártál? Hogy azonnal 160-nal repeszt, csak 1,5 kg, és 20 perc töltéssel 3 hónapig fog menni??? Ja, és gombnyomásra egy láda sörré változik… :D
ddeniss
2014. február 25. kedd at 17:27
Körülbelül. Tartunk már ott, hogy 300al repesztő elektromos autókat tudnak gyártani. A súly nem érdekelne, de így, hogy 6 órán keresztül töltöm a böhöm akksikat és eldöcögök vele 16 kilométert…van az a mondás hogy többe kerül a hús mint a leves, erre szerintem tökéletesen áll.
Nem muszáj mindent legyártani ami megvalósítható, illetve gyártsák, nem érdekel, prototípusnak elmegy amíg nem állnak elő valami jóval; de ezt tömeggyártásba? Vicc.
Nem egy cég a Segway gyártójával, de könyörgöm az ennél jobb specifikációval jött ki TIZENHÁROM ÉVE!
Mintha valaki kijönne egy bunkofonnal, hogy mekkora spanyol viaszt szart.