A brit mérnök-üzletember Richard Jenkins az Ecotricity Greenbird kapszulájában markolva a kormányt múlt héten megdöntötte a széllel hajtott szárazföldi járművek sebességrekordját, melyet az amerikai Bob Schumacher (a név csak véletlen egybeesés:) tart több mint 10 éve.
A nagy Zöld Madár, mely egy óriás cápauszonnyal felszerelt torpedóra hasonlít leginkább, a ma létező legfejlettebb szélhajtású jármű. Mind a felhasznált technológiát, mind a megjelenését tekintve részben repülő, részben Forma 1-es autó, részben versenyvitorlás.
A rekordkísérletre szokás szerint egy kiszáradt sóstó, a Lake Ivanpah medrében került sor, ugyanott, ahol az előd beállította 10 éve megdönthetetlennek tűnő rekordját. A kitartó sok éves kutatás, fejlesztés, tesztelés némi szerencsével is párosult (már ami a szélviszonyokat illete azon a reggelen), így Richard Jenkins 16 km/h-val gyorsabban 203 km/h sebességgel robogott motor nélküli torpedójával a tómdereben.
A járgány tervezésekor a legfontosabb szempont volt a légellenállás és az önsúly minimalizálása. A végsőkig finomhangolt szénszálas szerkezet a szél sebességének három-ötszörösével tud száguldani. Bár a nagyobb szél, nagyobb sebesség elv közel sem igaz, mivel a törékenynek tűnő szerkezetnek hatalmas erőknek kell ellenállnia. A Greenbirdöt úgy tervezték, hogy egy tonnás oldalirányú erőhatásnál még stabilan halad.
A Greenbirdnek egyébként két verziója is létezik egy szárazföldi és egy jégre tervezett modell is. A következő cél a jeges rekord megdöntése. A szárazföldi rekordról készült videó a tovább után >>
Kapcsolódó posztok
Linux vezérelt házi sörcsap
Gyűrűk ura – Urak gyűrűje
Steam Machine: gőzgépekkel a konzolháborúba?
Akaszd ki DNS-edet a falra!
Az erekben mászkál a nanorobot
Újszerű gadgettartó az új Twingóban
Digitális képkeret
Hangulatjavító cellux-adagolók az írósztalra
iriver K1 Smart HD mobil TV-vel és Matroska támogatással
15 hozzászólás