EcoXPower – tekerős mobiltöltő

By  | 

Kerékpározáskor a mozgási energia jelentős része egyszerűen nem hasznosul, pedig haladás közben lehetne mire fordítani a termelt kraftot. A fapados verziót már ismerjük, hiszen dinamós biciklivel már szinte mindenki találkozott, ez a megoldás azonban nagyrészt csak a világításra korlátozódott, más módon nem igazán tudtuk munkára fogni a keservesen letekert kilométereket.

Az EcoXPower dinamó abban nyújt újdonságot, hogy bár ez is csatornáz áramot az elülső és hátsó lámpákhoz, ám ezen kívül hasznos útitársunk lehet az összes energiazabáló kütyünk folyamatos töltésében. A dinamó fő egysége az első keréknél lévő vázra csatolható, és nem meglepő módon a küllők mozgásából nyeri az energiát, amit rögtön elektromos energiára konvertál át, majd egy vezetékkel összekötve átvezeti a kerékpár kormányára szerelt dokkolóegységbe , ami többek között érintőképernyő-kompatibilis, és nem mellesleg vízálló.

Ebbe a tokba tulajdonképpen bármilyen okostelefon beilleszthető, legyen az iPhone, Blackberry, illetve Windows vagy Android operációs rendszerű mobiltelefon, de emellett ugyanúgy megbirkózik sima MP3-lejátszókkal és a GPS-egységek döntő többségével, a lényeg, hogy az út során nem kell többet a lemerüléstől tartanunk egyik eszköznél sem, ami főleg okostelefonoknál különösen nagy szó.

A dinamórész egy 700 mAh kapacitású lítium-ionos akkumulátort rejt, ami akkor is mintegy másfél órára biztosít áramforrást a LED-es lámpák kivilágítására és a töltésre, amikor éppen nem tekerünk egy métert sem. A kb. fél kilós és méretben 15 x 7 x 7 centis áramtermelő a kormánynál távirányítással szabadon ki/bekapcsolható, és a legtöbb standard vagy akár kicsit méretesebb biciklivázra is rászerelhető, mindössze egy sima imbuszkulcs szükségeltetik hozzá. Az EcoXPower dinamószett az EcoXGear-nél már megrendelhető 100 dollárért (~22.000 Ft), egyetlen hátránya van csupán, mint minden dinamónak, hogy tudniillik enyhén megnövekszik miatta az ellenállás, magyarul ugyanaz a táv az EcoXPower-rel felszerelve némileg nagyobb erőfeszítést fog megkövetelni a biciklistől, de annyi baj legyen, ennél zöldebb áramtermelést nehéz elképzeli.

3 hozzászólás

  1. lastoth

    2012. augusztus 28. kedd at 13:24

    ez úgy működik mint egy agydinamó? mert akkor abszolut nem jelentős ami erőt visszafog a működése!

  2. M

    2012. szeptember 1. szombat at 16:46

    Mi az h nem hasznosul a mozgási energia??? Hisz haladsz előre…ááá, h lehet ilyet írni??? gyorsulsz, légellenállást küzdesz le, oda hasznosul könyörgöm.

    Amire ti gondoltok, h mozgási energiát hasznosítunk a hibrideknél meg Combinonál pl, az a lassításra vonatkozik, mert ott elfűtöd a mozgási energiát egy normál kocsinál, azok meg generátorral visszaszedik. Ezt jó lenne végre megérteni, hogy a dinamó nem fölösleges mozgási energiát alakít át árammá, hanem te hajtod + erőbefektetéssel.

    • demiert

      2012. szeptember 2. vasárnap at 13:41

      én is ideges lettem mikor olvastam