170 lóerős láncfűrész két keréken

By  | 

Mi történik, ha a modern favágó égett gumiszagot szimatol a levegőben, megunja az erdő csendjét, a mókusokat és az autópályák gyorsulóistenévé akar előlépni? Megmondom: 24 db láncfűrész és egy használt Harley-Davidson felhasználásával 24 hengeres speedmotort épít. Valahogy így:

Dolmette-nek becézik. Kell hozzá 24 db, a világ legjobb lóerő per súly arányú láncfűrészéből, így egy német mérnöki csodára a Dolmar PS-7900-as professzionáli láncfűrészre esik a választás, mely 79 cm3-ből 6,3 lóerőt ad le 9500-as fordulaton. Az így sem semmi fűrészmotorokat kicst fel lehet piszkálni, hogy egy winyó által is irigylésreméltó 10 000-es fordulaton 7,1 lóerőt adjanak le. A maximum 5,5 Nm nyomaték 7750-en jön elő.

A fordulatszám kivételével az eddig elhangzott számok nem olyan bestiálisak, de ne felejtsük, hogy mindebből 24 kerül a gépbe, azaz az összteljesítmény 1900 cm3, 130 Nm és 170 lóerő lesz, ami egy 300 kg alatti motort már elég jól kigyorsít. Konkrétan 3.-ban 200 fölé. Végsebességet és pontos gyorsulást sehol sem találtunk, csak azt, hogy fél másodperccel maradt le egy 400 lóerős Audi mögött, mert a 24 fűrészből, csak 20-at sikerült beröffenteni a megmérettetés előtt.

A vadállatot hátul 240 per 40-es 18 collos kerekekre szerelt 292 mm dupla tárcsafék lassítja, míg elől egy normál 120/90-es 18-as virsli található. A láncfűrészekből összetákolt szörnyeteg teljes hossza pedig 3,87 méter.