AUDI e-bike egykerekező funkcióval és 250Nm nyomatékkal

By  | 

A sógoroknál ezekben a napokban tarják a Wörthersee Tour 2012 szakkiállítást, ahol a legújabb (elsősorban német) technológiai vívmányokat mutatják be az autóiparból a legnagyobb gyártók. Az Audi ezúttal nemcsak a négykerekű hibrid modellekre koncentrált, egy modern csúcstechnológiás e-bike-al is előrukkoltak az osztrák kiállítás kapcsán.

Az egyelőre Audi E-Bike Wörthersee néven futó elektromos bringa nem nélkülözi az űrtechnológiás elemeket sem, és nem mellesleg teljes egészében a német gyártó saját tervei alapján készült, a 26”-os kerekek mellett a váz és a nyereg is erősen elüt az eddigi típusoktól, így az egyedi design várhatóan tovább emeli majd a cég imázsát. A bicikli vázában egy integrált számítógép bújik meg, ami a jármű összes komponenséről gyűjti az infót, érintőképernyőjén pedig minden fontosabb adat leolvasható, többek között a lítium-ionos akkumulátor töltöttségi szintje, ami mindössze két és fél óra alatt újratölthető, így meg se kottyan neki egy 50-70 kilométeres táv egyhuzamban.

A váltója igazi ovaerkill, hiszen a gyártó az R8-as sportkocsi szintjére lőtte be. A bringára pattanva különböző hajtási módok közül választahtunk, kedzve a 100% tekeréstől, az alaktromos rásegítéses egyensúlyozós, félautomata egykerekező funkcióig. Elektromos meghajtással (eGrip módban) 50 km/h is lehet az e-bike csúcssebessége, azonban ha nem vagyunk annyira lusták, és rásegítünk egy kis lábmunkával, akár 80 km/h-val is repeszthetünk vele az utakon Pedelec-módban.

Meglehetősen könnyű a súlya is, a szénszálas kialakításnak köszönhetően mindössze 21 kilót nyom a bringa, és ebben benne van az 5kg-os a 2,3 kW-os (3,1 lóerő) elektromos motor is. Ez egyáltalán nem tűnik nagy teljesítménynek, viszont a 250Nm-es csúcsnyomaték már nagyon is az. Az Audi e-bike segítségével a legkülönfélébb biciklis trükkök, ugrások, egykerekes mutatványok hajthatók végre, külön poén hogy ezeket a számítógép érzékeli és pontozza is, az eredmények pedig már mennek is egy online központi adatbázisba és a Facebook-falunkra. Nem hiányozhat az okostelefon bevonása sem, vele wi-fis összeköttetésben kommunikál a számítógép és szív róla minden infót.

A teszteléshez Julian Dupont triálversenyzőt hívták segítségül, szóval profi szinten ellenőrizték a teljesítményt, azonban nem valószínű, hogy pont ilyen formában fog a boltokba kerülni az Audi elektromos biciklije, hiszen itt csak egy „show bike-ról” van szó.