Ami a webáruházas áru-, rendelésátvételt illeti általában az Amazonnak vannak a legextrémebb újító ötletei, elég, ha csak a drónos házhozszállításra gondolunk, bár eléggé úgy néz ki, hogy a megvalósításban egy svájci cég megelőzi őket.
A legújabb ötlet esetében, a kiszállítás módja, eszköze marad a hagyományos, azaz egy futárcég kisteherautója viszi a csomagot, ez esetben a kiszállítás helye, ami változik. Mert miért lesnénk otthon ülve a futárt vagy miért rendelnénk a munkahelyünkre, amikor lehet, hogy egy megbeszélésen ülünk és esélyünk sem lesz átvenni vagy olyan dolgot rendeltünk, amit nem szeretnénk, ha a recepción hagynának.
Az elvadult elképzelés szerint a kiszállítást kérhetjük egyenesen az autónk csomagtartójába és még azt sem kell feltétlenül megmondanunk, hogy hova parkoltuk le, legalábbis a Volvo esetében. A Volvo még év elején jelentette be, hogy a legújabb Sensus Connect navigációs és infókommunikációs rendszerrel szerelt és Volvo On Call szolgáltatással rendelkező modellek esetében lehetőség nyílik az autó pozíciójának meghatározására és a tulajdonos SMS megerősítése esetén az előre kifizetett webáruházas rendelést kézbesítő futár egyszeri alkalommal, időkorlát mellett felnyithatja a csomagtartónkat és elhelyezheti ott a cuccot.
Nem tudni, hogy önmaguktól vagy a Volvo év eleji ötletén felbuzdulva hasonló megoldáson dolgozik az Amazon – DHL – Audi triumvirátus is, sőt ők már olyan előrehaladott állapotban vannak, hogy Münchenben élesben tesztelik a rendszert kiválasztott Amazon Prime tagsággal és a megfelelő extrákkal rendelkező Audi tulajdonosok között. Egy külön appot is fejlesztettek, az autó pozíciójának megadása és a nyitás engedélyezése ezen keresztül történik. A szolgáltatással, kiszállítási megoldással elsősorban a P+R parkolókat használó online vásárlókat célozták meg.
Csak átlagosan vagyok paranoid, mégis felsorolni is nehéz lenne a rendszer buktatóit, veszélyeit, legalábbis idehaza. Először is, ha céges mélygarázsban állok, nincs GPS jel, ha meg is mondom hol az autó, a futár nem tud behajtani. Másodszor nem bíznék meg semmilyen cégben, futárban annyira, hogy az Audim vagy Volvóm nyitogatását a távolból átengedném egy idegennek. Csak ő tudja kinyitni vagy bárki, aki a cégen belül megszerzi a digitális kulcs adatait? Biztos csak betesz valamit és nem vesz ki semmit? Ha túlméretes a cucc megpróbálja majd beleerőszakolni? Jól visszazárja, visszazáródik utána az autó? Harmadik és legveszélyesebb: Magyarországon vagyunk, legyen az egy kamerákkal bevédett mélygarázs vagy az utcán parkoló autó, ha egy nagy sárga DHL-es autóból kiszálló ember az A7-esem vagy az XC-90-esem csomagtartóját felpattintva elhelyez ott egy csomagot, legyen az egy iPhone 7 vagy csak egy újságpapírba csomagolt tégla, az nagy valószínűséggel 10 perc múlva már nem lesz ott.
Kapcsolódó posztok
- Amazon Prime Air: a drónpostás mindig kétszer csenget
- Pizzakiszállítás drónokkal Oroszországban
- Repülő tálcán érkezik a megrendelt étel
- Drónposta váltja az okmányirodákat Dubaiban
- Az új VOLVO e-kamion az autópályából szippanthatja fel az áramot
- AUDI e-bike egykerekező funkcióval és 250Nm nyomatékkal
- Logisztikai kung-fu, avagy karácsonyi pörgés az Amazon-nál
- Audi Airomorph – transzformer versenyautó
- Audi RS4 paintball párbaj
1 hozzászólás