Spike S-512 – 1,6 Mach sebesség ablakok nélkül

By  | 

Spike-Aerospace-S-512

Ha a világ első szuperszonikus magánrepülőgépének kikiáltott Spike S-512 terveit az orrunk alá dugnák, egy valamit biztos hiányolnák róla: az ablakokat. A gépmadár fejlesztője a Spike Aerospace ugyanis szándékosan kihagyta a kabinablakokat a tervezés során, mivel így szerkezetileg merevebb és könnyebb géptörzs hozható létre, melynek köszönhetően csökken az üzemanyag fogyasztás is. És mi a helyzet a bezártságérzettel?

Spike-S-512-repulo2

Természetesen a tervezőgárda – köztük Perry DiClement, a behajtható szárnyú ICON A5 hidroplán egyik dizájnere – azt is kitalálta, hogy tegye komfortossá az utazást a zárt csőben. Az utastér teljes hosszúságában falba ágyazott nagyfelbontású kijelzőket terveztek, melyek a géptörzs külső felületén elhelyezett kamerák képét vetítik ki, így hozva létre az imitált panorámát, melyben a repülés során gyönyörködhetnek az utasok. Ezzel a megoldással nem jelent többé gondot a betűző nap sem, ha egy utas pihenni szeretne, elég az ülése mellett lekapcsolnia a képernyőt és már szundikálhat is. Az utasoknak arra is van lehetőségük, hogy a panoráma helyett a rendszerben található képek valamelyikét vetítsék ki maguknak. 

Spike-S-512-repulo

Azonban a Spike S-512 fő attrakciója nem az imitált panoráma, hanem a sebessége. A tervek szerint a repülő átlagsebessége 1,6 – 1,8 Mach (1700 -1900 km/h) között lesz, így a Londonból New York-ba tartó utat mindössze 3-4 óra alatt képes lesz megtenni, ami közel a fele a mai utasszállítók menetidejének. A maximum 18 utas szállítására alkalmas magánrepülőgép várható ára 80 millió dollár (18 milliárd forint) körül lesz, és leghamarabb 2018-ban szállhat fel először, addig is a Spike Aerospace keresi befektetőit.

Spike-S-512-maganrepulo

spikejet1

City1