Mercedes G63 AMG 6X6: olajsejkek sivatagi játékszere

By  | 

Az idei genfi autószalonon, nem csak fogyasztásrekorder hibrid városi autók, bálnapénisz bőrrel kárpitozott luxuscsodák, üvegtetős kabriók és valószínűtlen formájú szuper sportautók mutatkoztak be, hanem egy vérbeli terepjáró is.

A Mercedes G osztály csúcsát eddig a G63 AMG modell jelentette, ami a napokban bemutatott háromtengelyes Mercedes G63 AMG 6×6 összkerékmeghajtású sivatagi romboló mellett szinte női bevásárlóautónak tűnik.

A német gyártó nem szarozott , az járgány minden paraméterében durván lekörözi elődjét. Ami a méreteket illeti 110 cm-rel hosszabb és 20-20 cm-ral nagyobb a másik két irányban is a 4×4 verziónál. A szörnyeteg, így 5867 mm hosszúra, 2111 mm szélesre és 2209 mm magasra sikeredett. Saját tömege 3775 kg.

A megnövekedett méretek ellenére terepjáró képességei jelentős fejlődésen mentek keresztül. A 37-es kerekeknek, kitolt tengelyeknek és az ezzel 57 cm-esre növekedett hasmagasságnak köszönhetően az első terepszög 52° (a 4×4 esetében csupán 36° volt) az hátsó pedig 27-ről 54°-ra duplázódott. Gázlómélysége kerek 100 cm (!) és 100%-os (45°) lejtőn is képes felkapaszkodni. Oldalirányban 30°-os domboldalt még borulás nélkül bírja.  A rettenet nyomaték pedig 30:40:30 arányban oszlik meg a három tengely között, így szinte bárhol elmegy.

Egy ilyen monstrumba kraft is kell, de szerencsére a német mérnökök ezen a téren sem spóroltak: egy V8-as 5.5-ös biturbó dolgozik a motorháztető alatt, mely 544 lóerő és 760Nm csúcsnyomaték leadására képes a 7G-TRONIC automata váltón keresztül. Ez a teljesítmény kevesebb mint 6 mp alatt gyorsítja 100km/h-ra a közel 4 tonnás rombolót, amit végül 160km/h tempónál fog vissza az elektronika.

A Mercedes G63 AMG 6X6, úgy közlekedik a sivatagban, mint az autópályán a piros lámpánál pedig meglepetést tud okozni egy CLA-nak is. Kívülről robusztus katonai autó, mindenen átgázoló harckocsi, belül pedig luxus, full bőr, hitech és elegancia.

A paraméter, ami a legtöbbet változott az az árcetli. Egy G63-as AMG eddig sem jött olcsón, a tengerentúlon kb. 30-32 millió Ft-nak megfelelő dollárt, míg itthon regadóval, áfával mintegy 44 milliót kellett kicsengetni, de a 6×6-os modellnél az árazás is elszállt, 3,5x ennyi pénzt kell összegyűjteni. Az USA-ban kb. $457.000-ért lehet majd hozzájutni, ha pedig itthon szeretne valaki ilyet az évente eladásra tervezett 20-30 darabból, akkor az valószínűleg nem áll meg majd 150 milla alatt. Szaúdi olajsejkek előnyben… a promó videó nem véletlenül sivatagi környezetben demózza a civil tank képességeit: