KOR-FX – mellbevágó játékélmény

By  | 

kor-fx-02

Még az Oculus Rift fejlesztése előtt, öt éve az Immerz cég jött elő azzal az ötlettel, hogy a lövöldözős és akciódús játékokat egy virtuális valóságot megjelenítő kiegészítővel kellene feldobni, ám ők ehhez nem egy szemüveget vagy sisakot fejlesztettek, hanem egy gémer mellényt.

kor-fx-03

Először a 2010-es CES-en mutatták be a haptikus visszajelzésen alapuló koncepciójukat, és mostanra sikerült elkészülniük a 4DFX-technológiájukon alapuló KOR-FX mellénnyel, ami minden játékos mellkasméretére beállítható és nem is akadályozza őket majd a mozgásban – amíg persze nem éri őket egy intenzívebb hanglöket. Merthogy a vezeték nélküli kapcsolaton keresztül működő mellény reagál a játék során ért behatásokra, egy közeli virtuális robbanásnál például egész felületen beremeg a felsőtest, egy vállba vagy a hátba irányzott ellenséges találat pedig a megfelelő ponton fog impulzust kelteni.

A mellbevágó élmény természetesen személyre is szabható, a mellényen található gombok segítségével a reagálás erősségét állíthatjuk át tetszés szerint, sőt nemcsak játékokhoz, hanem filmekhez, zenékhez és más médiatartalmakhoz is be lehet hangolni a KOR-FX-et, ami robbanós Michael Bay-akciófilmek és rockkoncert-felvételek esetén különösen mókás lehet.

kor-fx-2

A mellény PC-vel és konzollal egyaránt összeköthető, viszont 4 darab AA ceruzaelem szükségeltetik hozzá, amikkel hozzávetőleg 30-40 óráig bírja a nyüstölést. Árról egyelőre nincs infó, ám előrendeléseket ettől függetlenül már felvesznek az idén megjelenő KOR-FX-re, már ameddig Mark Zuckerbergék le nem csapnak erre a kiegészítőre is.