Mostantól egy újabb márka, a Finnpower is képviselteti magát a prémium kerékpárok piacán. Skandináv design, amerikai manufaktúra. A Finnpower kerékpárok közös jellemzője az egyedi formavilággal rendelkező szénszálas váz, valamint a felsőkategóriás alkatrész kínálat.
A szénszál nagy előnye, hogy amennyiben értő kezek közé kerül, alacsony tömeg mellett hihetetlen merev szerkezetek hozhatók létre, mint például kerékpárvázak. Emellett a tervezők szabadon engedhetik fantáziájukat, mivel nem kell ragaszkodniuk a hagyományos csőváz kialakításhoz, hanem létrehozhatnak olyan formákat is, mint a Finnpower kerékpár váza. Ehhez az egyedi formavilághoz, egyedi festés is kérhető, ha nem tetszik a karbon mintázat. A cég bármilyen színt kikever és a bonyolult mintáktól sem jön zavarba.
A kicsivel több, mint 2 kg-os vázat prémium márkák alkatrészeivel díszítették fel. A komfortos utazásért a FOX teleszkópjai és rugóstagjai felelnek, mely név sokaknak a motocross világából lehet ismerős. A hajtásért a japán óriás, a Shimano alkatrészei felelnek, míg a további alkatrészeket mint a kormány, nyereg a Syncros szállítja a kerékpárhoz.
A leendő Finnpower tulajdonosok három modell közül választhatnak. A csúcs a Finnpower F, mely elöl 180 mm-es rugóúttal rendelkező FOX Atlas felfüggesztéssel és Shimano XTR komponesekkel bír. A Finnpower T a csúcsmodell egyszerűbb változata 150 mm-es teleszkóppal és Shimano XT váltóval. A harmadik modell, a Finnpower C különlegessége a 10 sebességes elektronikus váltórendszer. A kerékpárok ára 8.000 dollárnál (1,8 millió Forint) kezdődik, azonban az egyedi festés és a választható alkatrészeknek köszönhetően az ár felmehet egészen 15.000 dollárig (3 millió Forint) is, de egy Rolls-Royce Phantom mellet pózoló bringától ne is várjunk alacsonyabb árat.
Kunkli Ferenc
2014. április 11. péntek at 21:10
Megjegyzem a karbon nem éppen mondhatnám legideálisabb építőanyagának a kerékpárgyártásában a fáradékonyságának köszönhetően..
Jó-jó hogy könnyű meg minden de egy ez is egy olyan hóbort hogy csak versenyszinten éri meg vele foglalkozni. Viszont ez alól kivételt képeznek az országuti kecskék mert azokok nincs akkora terhelés mint egy lejtőre tervezett gépnél.