OnLive – Crysis teljes felbontásban egy özönvízelőtti PC-n

By  | 

A héten San Franciscoban zajló GDC (Game Developers Conference) játékfejlesztői konferencián és kiállításon egy olyan 7 éve tartó fejlesztésről rántották le a leplet, mely egy hatalmas mélyütéssel boríthatja meg a teljes konzol, illetve PC-s hardver és játékpiacot. A masszív grafikai alkalmazások mellett, de talán még azokat is megelőzve a játékok igénylék a legdurvább hardvert, így mondhatjuk, hogy a játékipar tartja el a hardvergyártókat azzal, hogy minden évben erősebb és erősebb videókártya és prociigényű, memóriazabáló játékokat fejlesztenek. Magyarul, aki a PC-jén nem csak passziánszozni, aknakeresőzni és szövegszerkesztőzni szeretne jobb ha megbékél azzal a ténnyel, hogy évente ki kell cserélni a nagytorony belsejét.

 

Az új, világmegváltó fejlesztés szerint a játékok szerverfamokon renderelődnek videó streamekké, mely egy egyszerű a kábeltévés set-top-boxokhoz hasinló egységen jut el a PC-re, Mac-re vagy a TV-re és már csak internetkapcsolatra és egy kontrollerre van szükség, ahhoz hogy nagyfelbontásban fröcsöghessen a vér.

Elvileg 1,5Mbit elég a sztenderd TV felbontáshoz és 5Mbit-es kanócra lesz szükségünk, ha 720p-s HD-ben akarunk nyomulni. Na de mi a helyzett az online multiplayer játékok rákfenéjével a laggolással, azaz az adatcsomag késéssel, reakcióidővel? A levédett videótömörítési eljárásnak és sok évig fejlesztett algoritmusoknak hála a fejlesztők 1 ms-es pinget ígérnek! Hahaha hisszük, ha látjuk! Viszont a projekt mögöt két olyan arc áll, akik mindenképpen a dolog hitelességét erősítik: Steve Perlman a webTV egyik alapítója és Mike McGarvey az Eidos korábbi vezérigazgatója.

A Kotaku-sok voltak olyan szerencsések, igaz csak egy optimalizált tesztrendszer erejéig, de élőben is kirpóbálhatták. Ők is kételkedtek, de kellemeset csalódtak, azt írják pörög a dolog.
Az OnLive még karácsony előtt érkezik a tengerentúlon, szóval már csak 200-at kell aludni és munkaidőben az irodai Pentium IV-ről tolhatjuk kedvenc FPS-einket.