A brit mérnök-üzletember Richard Jenkins az Ecotricity Greenbird kapszulájában markolva a kormányt múlt héten megdöntötte a széllel hajtott szárazföldi járművek sebességrekordját, melyet az amerikai Bob Schumacher (a név csak véletlen egybeesés:) tart több mint 10 éve.
A nagy Zöld Madár, mely egy óriás cápauszonnyal felszerelt torpedóra hasonlít leginkább, a ma létező legfejlettebb szélhajtású jármű. Mind a felhasznált technológiát, mind a megjelenését tekintve részben repülő, részben Forma 1-es autó, részben versenyvitorlás.
A rekordkísérletre szokás szerint egy kiszáradt sóstó, a Lake Ivanpah medrében került sor, ugyanott, ahol az előd beállította 10 éve megdönthetetlennek tűnő rekordját. A kitartó sok éves kutatás, fejlesztés, tesztelés némi szerencsével is párosult (már ami a szélviszonyokat illete azon a reggelen), így Richard Jenkins 16 km/h-val gyorsabban 203 km/h sebességgel robogott motor nélküli torpedójával a tómdereben.
A járgány tervezésekor a legfontosabb szempont volt a légellenállás és az önsúly minimalizálása. A végsőkig finomhangolt szénszálas szerkezet a szél sebességének három-ötszörösével tud száguldani. Bár a nagyobb szél, nagyobb sebesség elv közel sem igaz, mivel a törékenynek tűnő szerkezetnek hatalmas erőknek kell ellenállnia. A Greenbirdöt úgy tervezték, hogy egy tonnás oldalirányú erőhatásnál még stabilan halad.
A Greenbirdnek egyébként két verziója is létezik egy szárazföldi és egy jégre tervezett modell is. A következő cél a jeges rekord megdöntése. A szárazföldi rekordról készült videó a tovább után >>
Kapcsolódó posztok
Mig-25 space flight – mégsem lapos a Föld
Robotdenevérekkel az ellenséges vonalak mögött
Adidas okosfoci – adizero f50 miCoach
AirType – Pötyögj a levegőbe!
Fokozatkijelzős váltógomb
8 óra alatt kirakta a 17*17*17-es Rubik-kockát
Samsung SGH-Z130
HVG GoldenBlog – holtversenyben 2.
GPS óra futáshoz – Garmin Forerunner 405
15 hozzászólás