Koccintás ZARB-bal egy bizarr új évre!

By  | 

2009-ben mutatkozott be a ZARB bizarr pezsgőkollekciója, a zarb szó a francia szlengben egyébként valóban bizarrt jelent.

Szlogenjük lényegretörő: igyál pezsgőt, amikor csak késztetést érzel rá, Napóleon szavaival: „Győzelem után megérdemled a pezsgőt, vereség után pedig szükséged van rá!”. Azaz  felejtsük el, hogy a pezsgő csak különleges alkalmakra való, legyen mindig a hűtőben pár palack és nyugodtad pattintsunk egyet, ha úgy tartja kedvünk. Persze a magyar valóságban annak is örülünk, ha találunk egy sört és az nem langyos. Na de legalább az év utolsó napján ne nyavalyogjunk.

Az amúgy konzervatív pezsgőpiac állóvizébe ZARB elég jól beletúrt, igaz a nagyokhoz képest kicsi tőkével felborítani azért nem fogja, de legalább megmutatják, hogy így is lehet. Az ötlet, a marketing, a csomagolás a THEY ügynökség munkája (saját márkájuk), a „higéniai-faktort”, a biztos megkérdőjelezhetetlen alapot, a megbízható jó minőségű pezsgőt pedig a francia Baron birtok szolgáltatja. Hiába pancsolt lőrét hosszútávon egy marketing guru sem tud eladni, egy idő után megroggyan a körébarkácsolt csomagolás, de itt nem hibáztak odafigyeltek, hogy a nedűt ne érhesse vád.

A nedű

Az üvegekben, külső megjelenéstől függetlenül mindig  ugyanazt a kiemelkedő minőségű cuvéet kapjuk. A pezsgőt a több mint 30 éves szakmai múlttal rendelkező francia Baron család állítja elő Marne-völgyi birtokán. Árazását tekintve egy belépő szintű Moët & Chandon – Brut Impériallal van egy kategóriában kb. 40 jurót (12.500 Ft) kell kicsengetni egy palackért.

A csomagolás

A körítés és csomagolás ahol aztán nem fogták vissza magukat a márka megálmodói. Amszterdam lévén valószínűleg pár elfüstölt rakéta is támogatta a kreativitásukat. Az extrém palackokat a holland THEY brandügynökség megbízásából nagyrészt a Eindhoven collective La Bolleur és a Tjep dizájnerei tervezték, de más független vagy egyéb területen dolgozó szakembereket is berántottak a projektbe például David Shale mélytengeri fotóst, Zena Holloway búvárfotóst vagy Vin Burnham jelmez- és ruhatervezőt. A projekten dolgoztak még: EDHV, Champagne Valentine, Crabsalad, Miktor & Molf, Cedric Laquieze Deux d’Amsterdam, Hans Aarsman & Claudia Sola Nepco, Pinky & Lennart Hansje van Halem.

Ha mindenképpen párhuzamot kellene vonni, akkor talán az Absolut Vodka sikersztorija, ami leginkább inspirálta az új márka megalkotóit. Az Absolut megközelítése annyiban azért finomabb, hogy a szuper letisztult mára ikonikussá vált üveg formájával játszottak, míg a ZARB esetében az üveg dizájnnal, csomagolással játszanak és legfeljebb az üveg nyakán található kis tag az egyetlen konzisztens márkaelem, ami minden palackon egységesen felfedezhető.

Négy sorozattal, összesen több mint tíz üveggel indultak. A Skin sorozatban találjuk a Reményt, a Köldököt és az Ajkakat. Ez utóbbi esetében nem nyilvánvaló, hogy melyik ajkakról is van szó, de valószínűleg ez nem véletlen.

A Deep Black sorozat a legvisszafogottabb. A teljesen fekete palackokat a felkért művészek fotói és grafikái díszítik. A Specials szériában egyelőre egyetlen üveget találunk. A Delft Blue Hollandiának tiszteleg.

Kedvenceink és a legmeghatározóbb ZARB darabok az Art kollekcióban sorakoznak. Van itt tűzpiros porraloltónak álcázott üveget, amivel akár a szilveszteri tűzijátékot vagy a lángoló karácsonyfát is elolthatnánk. Találunk itt füves golfpályának vagy rakétakilövő állomásnak moddingolt darabokat. Akik pedig a mindenkit beterítünk pezsgőnyitási technikát preferálják, azoknak a gépfegyvernek, vízágyúnak  felpimpelt verziót ajánljuk.

Launch party és pop-up store

A versenytársakhoz képest alacsony költségvetés miatt a Zarb elsősorban online és eseményszponzorációval nyomul. Hollandia után már Belgiumot, Franciaországot, sőt az USA-át és pár ázsiai országot is elkezdtek bevenni.

Tavaly decemberben pedig ideiglenes Zarb pop-up store nyílt Amszterdam kilencedik kerületében. A boltnyitás szintén nem szűkölködött a showelemekben, hiszem az amszterdami csatornákból búvárok hozták felszínre a pezsgősládákat és szállították be a boltba.

Ilyen, amikor egy ügynökség saját márkát épít. Látványosnak látványos, kreatív meg ötletes, de hogy „jönnek-e a számok” azt nem tudjuk. BÚÉK.