Garmin Varia bringaradar, hátulról fedez

By  | 

Hiába átlátszó a kamion, ha hátulról közeledik, sokra nem megyünk vele. A hátulról közeledő teherautó pedig veszélyes a bringásokra, főleg, ha a sofőr egy olyan helyen megy bele az előzésbe, kerülésbe, ahol nem biztos, hogy elférnek egymás mellett. Durva statisztika, de állítólag a halálos kerékpáros balesetek 40%-át hátulról érkező járművek okozzák.

garmin-varia-radar6

Ezt a statisztikát szeretné a Varia, vagyis most már a Garmin javítani, legújabb kütyüjével a Garmin Varia bicikliradarral. Kezdetben vala az Ikubu, a startup egy közösségi finanszírozású projekt keretében próbálta összegyűjteni a gyártáshoz szükséges indulótőkét. A crowdfunding nem járt eredménnyel, de csengetett a Garmin, akik azonnal felvásárolták a céget.

garmin-varia-radar4

A Garmin Varia bicikliradar három komponensből áll össze: egy hátsó smart lámpából, egy szintén hátul található radarból, és egy a kormányra pattintható kijelzőből. A hátrafelé figyelő radar a kerékpáros mögötti 140 méteres távolságot képes pásztázni és a hátulról közeledő járműveket, azok sebességét és távolságát a kormányon lévő LED sorral érzékelteti. Az alapból 15 lumen fényerővel világító hátsó lámpa, pedig 40 lumenre erősödik és egyre gyorsabban villog, ahogy az előzni szándékozó jármű közeledik, így nem csak a bringást, hanem a sofőrt is igyekszik időben figyelmeztetni.

garmin-varia-radar5

A második generációs Varia Radar vezeték nélküli kapcsolattal párosítható a Garmin Edge bringás központi egységekkel is (Edge 520 és Edge 1000) is, így nagy forgalomban, párhuzamosan akár 8 közeledő járműről is információkat kaphatunk, illetve a LED soros kijelzés mellett az Edge navigációs képernyőjén is megjeleníthetjük a veszélyhelyzeteket.

A Garmin Varia Radar ára $375 (106.000 Ft) a tengerentúlon. Ezért már elég jó visszapillantó-tükröt lehet kapni, igaz az elég oldschool megoldás. Videó: