Buldózert eszik reggelire – Bagger 288

By  | 

1978-ban a német Krupp vállalat építette a Bagger 288-at a világ legnagyobb földmunkagépét, mely porig alázta, az akkori királyt a NASA szárazföldi űrhajóhordozóját, pedig valljuk be az sem volt kicsi 13 500 tonnás súlyával.

 

A monster nagy lánctalpas markoló 240 méter hosszú, 96 méter magas és tiszteletet parancsoló 45 500 tonnát nyom. Egy munkanap 240 000 tonna földet tud kitúrni, ami egy focipálya méretű és 30 méter mély medence kiásásának felel meg.

22 000 lóerős motorjához magasfeszültségű hálózaton kivülről érkezik az energia. Sebessége már kevésbé impresszív, bár csoda, hogy meg tud mozdulni: óránként percenként 2-10 méter tud előrehaladni, ami kb. 0,6 km/h sebességnek felel meg. A 46 méter széles kasztni 6 8 db egyenként 3,8 méter széles lánctalpakon gördül előre. Fordulóköre kb. 100 méter, így Y-t nyomni vele egy szűk utcában nem olyan egyszerű.


Ha a gépkezelő az ölébe önti a forró kávét vagy kihagy egy pillanatra könnyen ledarálhat egy buldózert

A távolról agresszív, bármit ledaráló fogaskeréknek kinéző markolófej 22 méteres átmérőjével majdnem akkora mint a budapesti vidámparkban lévő óriáskerék (31m). Kerületén 18 db egyenként 6,5 m3 téfogatú vérszomjas markolóegység foglal helyet.

A Bagger-ről legtöbbet 2001 februárjában lehetett hallani, amikor is végzett a bányában, nyugdíjba küldték és 22 kilométerrel arrébb kellett vándorolni és mindezt egy német főúton keresztül. Az utazás 3 hetet és 15 millió márkát emésztett fel. A Bagger 288-nak van egy 289-es kódnévre hallgató ikertesója is.

4 hozzászólás

  1. ghgfhgfh

    2008. október 23. csütörtök at 16:13

    hgfhgfhgfhgf

  2. ghgfhgfh

    2008. október 23. csütörtök at 16:13

    hgfhgfhgfhgf