HTC Vive VR: arcátlanul jó VR headset!

By  | 

Képzeld el, hogy egy csillagromboló parancsnoki hídján állva csapatsz keresztül a galaxison, vagy éppen az okóri Róma utcáit rovod vagy atomméretűre zsugorodva nézegeted, hogy ütköznek össze a molekulák. Képzeld újra! – valahogy így invitálnak időutazásra a HTC (re) Vive VR beharangozó sorai.

htc_vive_yt_01

Míg új termékkategória szinten a tavalyi év leginkább az okosórák beéréséről, mindennapokban való elterjedéséről szólt, addig 2015 a virtuális valóság szemüvegek éve lehet, legalábbis a gyártók ebben bíznak és minden szereplő azon ügyködik, hogy a karácsonyi szezonra tökéletesre csiszolja saját megoldását.

htc_vive_yt_03

Az első nagy áttörést az Oculus Rift jelentette, majd érkezett az Sony koncepciója, amit leginkább a PS4 kiegészítőjének szántak, majd az IFA 2014 rendezvényen bemutatkozott a Samsung Gear VR szemüvege, amely szintén Oculus technológiára épül és a Samsung Galaxy Note okostelefon kiegészítőjeként debütált. Persze a Microsoft nagyon ígéretes holografikus szemüvegéről a HoloLens-ről se feledkezzünk meg!

htc_re_vive_virtualis_valosag_02

A virtuális valóság pálya legújabb versenyzője a HTC. A tajwani gyártó a barcelonai MWC-n jelentette be a HTC (re) Vive VR headsetet, amelyet a Valve-val (Portal és a Half-Life alkotói) közösen fejlesztettek ki. A Micorsoft HoloLenshez hasonlóan nem csak egy megjelenítőről van szó, hanem önmagában is működképes, saját processzoral rendelkező megoldásról. Azoknak, akiknek volt szerencséjük kipróbálni pár perce az egekbe magasztalják a HTC újdonságát, a teszterek szerint nagyságrendekkel nagyobb élményt nyújt, mint a versenytársak.

htc_vive_yt_02

A HTC Vive VR legfontosabb újítása, hogy képes feltérképezni környezetünket, a szobát és az alapján felépíteni a virtuális teret, illetve részben saját magunkat is látjuk, például a kezeinket, így nem egy teljesen virtuális térbe csöppenünk kívülállóként, hanem sokkal inkább egy kiterjesztett valóság (Augmented Reality) headsetről beszélhetünk, ahol megmarad a kapcsolat a renderelt világ és a valóság között, éppen ezért sokkal realisztikusabb a hatás, sokkal inkább a képzeletbeli események sodrában érezhetjük magunkat.

htc_re_vive_virtualis_valosag_06

A HTC Vive headset mindkét szem elég egy-egy 1200*1080 pixel felbontású kijelzőt helyez, amelyek 90 Hz-es képfrissítéssel dolgoznak. Az eszközben több mint 70 szenzor található. Giroszkóp, gyorsulásmérő, kamerák, lézeres pozíció szenzor amely a fejünk minden apró rezdülését érzékeli, bármelyik tengely mentén 1/10 fokos lépésekben képes érzékelni az elmozdulást. Ha a headsetet egy pár Steam VR base állomással párosítjuk, akkor egy max. 4,5 x 4,5 méteres szobán belül a szett a pontos pozíciónkat is meg tudja mondani és aszerint alakítja a környezetünket.

https://www.youtube.com/watch?v=eTITJSSRUso

A kezekbe helyezhető VR játékvezérlők segítségével a kezünk mozgása is pontoson követhető, így könnyedén interakcióba léphetünk a virtuális térben található tárgyakkal.
A HTC Vive fejlesztői verziója hamarosan, most tavasszal érkezik, míg Karácsonyra mindenki számára elérhető lesz a VR headset.