Hibrid bringa extrém nyomatékkal – The Beast

By  | 

Ha Batman bringázna, ilyet hajtana — szól a The Beast (A Szörnyeteg) típusnéven futó hibrid bicikli szlogenje. Az M55-Bike fejéből 3 éve pattant ki az elektromos rásegítő motorral szerelt kerékpárok ötlete. A Szörny koncepciója is ennyi ideje fejlődik, mivel a nagyon jóval nem elégedtek meg, hanem valami olyan konstrukcióval akartak berobbanni a piacra, amitől mindenkinek leesik az álla. Kipróbálták az eddigi legjobbnak mondott megoldásokat, hi-tech anyagokat, komponenseket, aksikat, de egyik sem ütötte meg az elvárásaikat. De a hosszú ötletelés lassan kezd beérni, a Beast már előrendelhető (igaz az árcetlit még homály fedi… update: megtaláltuk!) és hamarosan megkezdődik a gyártás.

De nézzük mit tud a bringa! A hibrid hajtás, ahogy neve is mutatja nem arról szól, hogy egy villanymotor hatja a gépet helyettünk. Igenis tekerni kell. Nem motorról van szó. Ha nem tekerünk a villanymotor sem működik. De ha fogytán az energia, jön egy masszív emelkedő, úgy érzékeli, hogy esik a nyomaték, akkor diszkréten rásegít, így öltönyben sem feltétlenül fogunk megizzadni. Hegynek fel nem kell kiállni a nyeregből, csak mint egy automata váltós autó esetében picit rálépni a pedálra. A fejlesztők egy merész hasonlattal egy exoskeleton-hoz hasonlítják és a kissé elcsépelt „élő szövet fémvázon” poént is bedobják.

A tervezők a bringa megjelenését sem fogták vissza az biztos. Az extrém külső leginkább egy downhill biciklit sejtet, de nem az. Egy cross-country kerékpárral állunk szemben, melyet városban is nyugodtan használhatunk, de kifejezetten városi felhasználásra egyébként majd a jelenleg még korai stádiumban lévő Dameon fantázianevű kétkerekűjüket ajánlják.

A 22 db Tenergy Polimer Li-Ion elemből álló aksirendszer kapacitása 44V, mely a váz középső-alsó részén helyezkedik el a minél stabilabb súlypont érdekében. Az EB-PC motor extrém 90%-os hatékonysággal dolgozik. 2400-as fordulaton 5,2Nm nyomatékot ad le, mely érték az áttételek segítségével egészen 104 Nm-ig növelhető (és ezt a lánc is kibírja)! Összehasonlításképpen ez egy kb. 1,4-es benzines 70-75 lóerős családi autó nyomatéka, mindez egy bicikliben. Maximum sebesség: 77 km/h (120-as pedálfordulatszámnál). Hatótávolság egy töltéssel: 120 km (persze a lemerült aksi után is haza lehet tekerni, csak kevésbé motiváló). Az aksik 15 perc alatt 80%-ra tölthetőek! Az aksik és a motor várható élettartama, karbantartási igénye is minimális. Az aksi max. kapacitása 70 000 km letekerése után csupán 10% körüli csökkenést produkál. A korrektül karbantartott Rohloff váltó pedig 12 évnél is tovább húzhatja.


izzadás nélkül

A 19”-os váz nagy része alumínium. A vezetékek végig rejtve a vázban futnak végig. A Fox telók elől 200, míg hátul 172 mm-es úton mozognak. Azt már tudjuk, hogy lehet vele száguldozni, de nem árt, hogyha a 70-80 km/h sebességről meg is tudunk állni, de ezzel sem lesz baj, hiszen a Forma 1-ből és sportkocsikból ismert Brembo tárcsafékek teszik a dolgukat (elől is, hátul is 203 mm-es tárcsa).


203 mm Brembo tárcsafék elől-hátul

A fedélzeti computer kijelzője és vezérlő gombjai a kormányon figyelnek, innét kapcsolhatjuk a LED világításokat és leolvashatunk minden fontos információt, mint sebesség, aksi töltöttség, „tankolásig” visszalévő km-ek száma, ha azonos tempóban és rásegítéssel haladunk stb.

Az M55-Bike-nak Facebook rajongói oldala is van, ahol az 55 555. követő után kisorsolnak egy Szörnyet (jelenleg csak 2500-nél járnak). Illetve az egyik rejtett kommentben végre megtaláltuk az árcetlit… $36 000 (7 millió Ft). Pontos műszaki paraméterek és alkatrészlista angolul a tovább után!

Fork: Fox 36 160 Talas Fit RLC with Kashima coating
Rear shock: Fox DHX RC4 with Nukeproof titanium spring
Headset: Syncros FBI 1 1/8” semi-integrated
Crankset: Custom made, aluminum alloy, 170 mm crank arm length, ISIS Drive compatible
Bottom bracket: Custom made, CNC machined, heat treated steel spindle, ISIS Drive compatible
Front chainwheel: Gebhardt GP custom made for the M55, 7075-T6 aluminum alloy, CNC machined, 5 mm width. 50 or 52T
Chain: KMC X1, specifically developed for Rohloff internal gear hub
Rear cog: Rohloff, 15T, 16T or 17T
Gear change machanism: Rohloff Speedhub 500/14 tandem version
Gear shifter: Rohloff twist shifter
Brakes: Brembo front and rear, 203 mm floating discs, 2 piston design
Brake levers: Brembo brake lever body, custom M55 brake lever design
Rims: Syncros FR DS 32, 26”
Front hub: Syncros FR 20mm Thru  Axle
Rear hub: Rohloff Speedhub 500/14 Tandem version
Spokes: DT Alpine II, 2,34-2 mm
Integrated handlebar and stem: Cast and CNC-machined custom model, 97 mm effective stem length, 741 mm handlebar width, integrated
Grips: ZZYZX Carbo 4U
Seatpost: Syncros Carbon Seat post, 31.6, 350mm
Saddle: Syncros FR saddle
Pedals: Syncros Meathook

Geometry:
Weight: 33 kg
Head tube angle: 65 degree
Seat tube angle: 73 degree
Wheelbase: 1160 mm
Chainstay length: 525 mm
Top tube length: 567 mm
Horizontal top tube length: 587 mm
Seat tube length: 518 mm
Stepover height: 815 mm
Bottom bracket height: 370 mm

2 hozzászólás