Csirkemell a metróperonról okostelefonnal

By  | 

A japánok után talán a koreai az egyik legszorgosabb nemzet, ahol alap a napi 12+ óra munka és a tömött metrókon történő ingázás. A hétköznapok általában munkával és alvással telnek, a 8 óra szórakozás nem igazán teljesül maradéktalanul, így a heti egyszeri beszerző körút  is csak teher, sokszor nem fér bele, így a nagybevásárlás házhozszállítására különböző innovatív ötleteket találtak ki és tesztelnek.

Mielőtt nagyon előreszaaldnánk, igen Koreában is van TESCO! Vagyis egy nem olyan régi névváltás alkalmával Homeplus-ra keresztelték a hipermarket láncot. Koreában viszont csak másodikak, az E-mart büszkélkedhet a legnagyobb forgalommal és legkiterjedtebb üzlethálózattal. Természetesen ezt a Tesco Homeplus sem hagyhatja annyiban, így kevesebb bolttal ugyan, de rámenősen próbálja megszerezni „legalább” forgalomban az első helyet.

A sok a meló, nincs idő bevásárolni, a Tesconak pedig nincs mindenhol üzlete probléma megoldására azt találták ki, hogy virtuális üzleteket telepítenek a metrómegállókba. Ezt úgy kell elképzelni, mintha megvették volna az összes óriásplakát felületet, citylightot, ahol az élelmiszerek fotói láthatóak, a háttérvilágításnak köszönhetően pedig távolról valóban egy igazi hűtőpult hatását keltik.

Hogyan működik? Az árak mellett QR kódok is találhatóak, melyeket már bármelyik kamerás okostelefon képes beolvasni. Ezzel egyrészt csekkolhatjuk az árat, másrészt automatikusan a virtuális kosarunkba dobhatjuk az árut. Miután a metróra várakozva összevadásztunk mindent, megrendeljük, fizetünk és jó esetben még aznap este házhozszállítással megérkezik a hűtőtöltelék. Videó a tovább után!

A tesztkampány eredményei: az online értékesítés nagyot ugrott, több mint 10 ezren használták a szolgáltatást okostelefonnal, a regisztrált tagok száma 76%-kal, míg az értékesítés 130%-kal növekedett, ezzel online-ban máris lenyomta az E-mart-ot.

A kampányt és a demovideót nézegetve azért számos gyakorlati kérdés merül fel az emberben, ami megkérdőjelezi az egész sikerességét: Reggel/este, munkahelyen ebédszünetben számítógépről, nagy képernyőn nem sokkal egyszerűbb a website-ról megrendelni, mint mobiltelefonnal vadászni a peronon várakozó tömegben? A metró csúcsidőben 1-3 percenkét jár, ennyi idő alatt nem lehet bevásárolni. Ha megjön a szerelvény felszállunk és abbahagyjuk a vásárlást (és hol, mikor folytatjuk?) vagy nem hagyjuk abba, megvárjuk a következőt ezzel növelve a várakozó/vásároló tömeget? Tényleg olcsóbb lenne minden metrómegállóban folyamatosan bérelni az óriásplakátfelületeket, mint újabb kisebb (pl. expressz) fizikai üzleteket nyitni?
Videó a tovább után!

10 hozzászólás

  1. gts

    2011. július 14. csütörtök at 19:37

    És arról nem is beszélve, hogy a boltba te válogatsz, így meg kapod a zsákbamacskát valamilyen szinten. De amúgy ötletes. :D

  2. sanya

    2011. július 14. csütörtök at 20:42

    tényleg van baja, de ötletes és ha hozza a számokat, akkor lehet, hogy Koreaban tényleg ez működik, vicces a sok hús ott a metróaluljáróban:)

  3. Dani

    2011. július 14. csütörtök at 23:05

    Megt nagyon jó az egész de az mégis más ha te választod meiket akarod pl alma meik a legszebb? stb. Itt meg gondolom csak bedobják a legfelsőt aztán mehet

  4. Kree

    2011. július 15. péntek at 07:59

    Szerintem nem elsősorban a zöldség- és húsárukat vásárolják így az emberek, hanem a csomagolt, esetleg mirelit árukat. Aki tényleg igényes a fentiekre, az szerintem jellemzően piacra jár inkább értük – még Koreában is. A vásárlást meg szerintem nyugodtan meg lehet szakítani a metrózással, hiszen a nap végén szállítják le az árut, addig össze-vissza lehet variálni a kosár tartalmát.. Biztos meg van oldva technikailag ez a kérdés is.
    Szóval szerintem tényleg jó ötlet, persze ehhez kell a cikkben említett koreai nép.

  5. psmith

    2011. július 15. péntek at 09:54

    “a boltban te válogatsz, így meg kapod a zsákbamacskát valamilyen szinten” (javítottam, ugye nem baj)

    Még emlékszem, mikor ugyanez a duma ment az előrecsomagolt húsok esetén.
    A dolog rohadt egyszerű, jó minőségű árut kell forgalmazni.A termékek nagy része egyébként is az. Zöldségek, gyümölcsök közt lehet romlott, de mivel itt nem kell kitenni a meleg eladótérbe, a hűtés megoldott, így a romlott áru esélye is kisebb.

    A posztírónak pedig fogalma sincs egy üzlet üzemeltetésének költségeivel, csak ezért tesz fel buta kérdéseket. (“Tényleg olcsóbb lenne minden metrómegállóban folyamatosan bérelni az óriásplakátfelületeket”)

  6. Light

    2011. július 15. péntek at 10:04

    Azért tudni kell, hogy a T**co csak a hozzánk hasonló kis országokban képviseli a szart. Máshol igenis jó minőségű dolgokat forgalmaz és így már tényleg van létjogosultsága a dolognak. Plusz, ezekben az országokban nem divat friss árut venni, nincs is időd elkészíteni… big city life!

  7. LGB

    2011. július 15. péntek at 11:21

    Olvasom itt a hozzaszolasokat: ok, igaz, hogy akkor nem te “valasztod ki” az arut, de akkor ilyen elven ez barmi masra igaz, rendelhetsz neten ruhat, stb, ott sem lehetsz biztos benne, hogy nem hibas a termek, es ilyesmik. Es itt a gond alapvetoen sokaknak ezzel van, marpedig most is van olyan lehetoseg nalunk is, hogy “megrendeled” a bevasarlast: nyilvan ott is hasonlo ketsegek merulhetnek fel. Dehat a pudding probaja az eves: szerintem, ha kiderulne, hogy atvernek (sokszor a silany minosegu darabokat hozzak ki) az azert eleg gyorsan kiderulne, es alaasna a szolgaltatas minoseget, igy egyre kevesebben hasznalnak. Szerintem ez az uzlet tulajdonosanak sem erdeke foleg, mivel igy meg tud “kaparitani” olyan vasarlokat, akik maskeppen nem mennenek oda, vagy legalabbis nem olyan sokszor. Azaz erdekuk, hogy ne eljenek ilyen trukokkel, vagy legalabbis ne tul “feltunoen”.

  8. Jani

    2011. július 15. péntek at 17:59

    A kisebb/nagyobb bevásárlást bevásárlásokat online/offline üzletekben kell megejteni, viszont ezzel az új módszerrel még egy csomó dolgot tudnak eladni az üzletek. Meglátod, megtetszik, vagy fejedbe villan hogy még ez is kéne, és azonnal megveszed. Szerintem kitűnő ötlet, és megtöbbszöröződhet a kereskedő bevétele.

  9. olaf

    2011. július 17. vasárnap at 21:28

    maga az ötlet nem rossz, viszont tleg egyszerűbb és olcsóbb lenne simány neten bonyolítani az egészet, minek ide qr kód? egy jól megírt program az okostelókra, meg egy jó pc-s változata a webshopnak, és ugyanott vannak csak olcsóbban, és az emebreknek se kell hülyét csinálniuk magukból azzal,hogy a plakátokat fotózgatják, arról nem is beszélve, hogy így már nem is lenne helyhez kötött, kint a pusztába is megrendelhetném estére a kívánt dolgokat…

  10. Jovi

    2011. július 21. csütörtök at 05:28

    Szerintem egyszerűbb lenne, ha csak egy plakát szólna arról, hogy TESCO és egy I-Nigma kódot helyeznének ki, 3 perc alatt beolvasod, (van náluk szép mobil internet sáv), és míg utazol a metrón, keresgélsz és vásárolsz a mobilon.