A szemünk elárul minket – SMI Eye Tracker

By  | 

A világ legelső olyan szemüvegét sikerült kifejlesztenie a SensoMotoric Intruments (SMI) nevű cégnek, ami tökéletesen leköveti szemünk mozgását viselése közben. A cég több, mint 20 éve foglalkozik a szemkövető (eye-tracking) technológiákkal, és az új Eye Tracker a legújabb fejlesztésük, ami már HD minőségben veszi fel a történéseket előttünk olyan módon, hogy két kis kamera követi szorgosan szemgolyónk minden rezdülését, majd azok fókuszát rögzíti egy videóban.

Maga a szemüveg kissé idétlenül áll mindenkin, leginkább egy normál búvárszemüvegre hasonlít, de azért van valami gyakorlati haszna is a kukkernek, tesztalanyok bevonásával egy sor érdekes kísérlet végezhető vele az emberi viselkedés lemodellezésére.

Felmérhető többek között az, hogy egy vásárló mit néz meg először, amikor a kezébe vesz egy árut a polcról, melyik alkalmazáson időzik el a tekintete egy iPad-en, a napi újság mely rovata köti le leginkább, vagy mondjuk egy portál vagy webshop oldalain, hol akad meg először a szeme (hova érdemes elhelyezni a menüt, kosárgombot vagy hirdetéseket), esetleg mire figyel leginkább vezetés közben. Merthogy külön be lehet állítani a HD scene kamerákat úgy is, hogy azok a kültéri környezetre koncentráljanak, sőt még UV-szűrőt is rácsatolhatunk, és akkor már napszemüvegben tolhatjuk a kinti teszteket.

Az értékesítés és marketing területein kívül tehát nagy hasznot hozhat az SMI Eye Tracker az autóiparban a biztonságtechnika továbbfejlesztésekor vagy a profi sportágakban a felkészülésnél, a kiterjesztett valóságot (augmented reality) kiaknázó programokról nem is beszélve. És talán végre megnyugtató választ kaphatunk azokra a kutatásokra is, amikben azt vizsgálják, hogy egy nő mit néz meg először egy férfin (és fordítva).



6 hozzászólás

  1. morello

    2011. október 12. szerda at 18:15

    A szemüveg jó (meg ormótlan is), de hogy egyből az jön elő, hogy a marketingben, hogy lehet majd hasznosítani az már több mint aggasztó. Olyan mérvű megtévesztés/rábeszélés/fogyasztásra ösztönzés folyik már így is, hogy azt elképesztő. :(

    • catshannon

      2011. október 20. csütörtök at 12:34

      azonkívül, hogy egyik kedvenc gitárosom vagy (:), pont erre gondoltam. Menjenek már a fenébe a marketingjükkel!

  2. Zsé

    2011. október 13. csütörtök at 16:31

    Kíváncsi lennék, hogy a kis kék karika a barátnőnkkel kézen fogva a strandon sétálva, hányszor landolna egy-egy női popsin. :)

  3. TigerZoo

    2011. október 14. péntek at 16:10

    Öööö, tavaly vettünk ilyen felmérést, ugyanilyen videóval, ami már akkor sem volt világújdonság. Szerintem itt valami másról van szó. Talán a pontosságról.

  4. Timshow

    2011. október 15. szombat at 17:09

    Erről a csuda találmányról a következő videó jut eszembe :)
    Szemkontaktus – mellkontaktus- http://indavideo.hu/video/Hova_neznek_a_pasik

  5. :-/

    2011. október 18. kedd at 07:31

    Kíváncsi lennék, ha Matolcsy viselné, hova tenné a kék karikát…