Sugárhajtású Bogár

By  | 

Ron Patrick, 48 éves cégvezető gyermeki vigyorral az arcán áll a parkolóban és lelkesen mutogatja az elmúlt 4 év gyümölcsét, egy nem mindennapi Bogarat. Félreértés ne essék a Bogár farából nem egy masszív kályhacső mered ágyúcsőként az üldözőkre, hanem egy sugárhajtóműről van szó konkértan. (azért felhívnánk a figyelmet, a háttérben álló két kék táblára, hiába ez is tipikus mozgássérült autónak sikerült, akár csak a VI.ker-i strech-Hummer)

Patrick egyébként civilben is autókkal foglalkozik, konkrétan drag racingekre készített izomautókat, de most saját magának akart valami meglepit. Először egy kiszolgált MiG17-es hajtóművét nézte ki magának egy Moszkva melletti turkálóban, de végül a General Electric T58-8F-as mellett döntött. Amikor ráadja a gyújtást kb. olyan hangja van, mint egy Boeing 737-enek vagy Airbus A320-nak. Konkértan 1350 lóerő, 13 000-et pörög alapjáraton, gázadásra pedig 26 000-re pörgethető fel a motor. Ekkor irdatlan hangok közepette 2-6 méteres lángcsóva olvasztja rá a Smartot a pirosban mögöttünk várakozóra.

Az autó egyébként közúti használatra alkalmas, mivel normál állapotban csak a gyári motorral utazik. Patrick inkább a parkolóban szokott a géppel villantani a haverok előtt, illetve azért néha ki is próbálja az autópályán. Amennyire lehet felelőségteljesen: hajnali órákban, előtte és mögöte 1-1 mérfölddel walkie-talkie-kal felszerelkezve. A végsebesség nem is számít, nem azért készült. Inkább a nagy piros gomb megnyomásakor hallható robaj, a visszapillantóból látható lángcsóva és felszabaduló, ülésbe préselő erő. Az érzés 4 év munkába és $250 000 (52 milla) kerül. SugárBogár galéria

Ja és bogár videónk (22 Mb) is van, de sajnos csak a parkolóban történő túráztatásról, nehogy bizonyítékként lehessen használni az autópályán történt száguldás felvételeit.