Gi Bike – összehajtható városi e-bicikli

By  | 

Egy összehajtogatható bringáról már beszámoltunk nemrégiben, de az esernyőméreten kívül a gyors szétnyithatóság és az elektromos rásegítés sem elhanyagolható szempont a városi kerékpárok esetében, ezeket illetően pedig a Kickstarter-en indított Gi Bike az egyik legkönnyebb és legbiztonságosabb modellnek ígérkezik.

GI_Bike01

A hordozhatóságot a Gi Bike esetében teljes mértékben kimaxolták, gyakorlatilag másodperceken belül összecsukható és cipelésre kész, továbbá LifePo4 típusú 6,000 mAh-s aksit pakoltak a váz belsejébe, amit USB-porton keresztül 4 óra alatt teljesen fel lehet tölteni. Az elektromos asszisztenciával ellátott modell hatótávolsága a 64 km-t is elérheti, miközben normál tekeréssel 25 km/órás csúcssebességre képes.

GiApp

Okostelefonos applikáción keresztül, GPS segítségével csekkolhatjuk az útirányt, miközben a közösségi oldalakra csatlakozunk tekerés közben, sőt menet közben még maga a mobil is töltődik majd.

GI-E-Bike

Egy különleges immobilizerrel is ellátták a Gi Bike-ot, ami automatikusan zárja a bingát, amennyiben 10 méternél messzebb távolodunk tőle, sőt az okostelefonos alkalmazáson keresztül bárhonnan lockolhatjuk a kerekeit. Ha nem IFA platón, hanem tekerve próbálják lopni, akkor nagyot repülhet a tolvaj egy távolból indított elsőkerék blokkolással.

gi_03

A kerekekbe beépített LED-csíkoknak köszönhetően éjjel sem lesz gond a láthatósággal, a hagyományos lánchajtás helyett használt karbon szíjhajtás pedig végre nem fogja beszennyezni a kedvenc nadrágunkat.

gi_Night

Gi-lift

A Gi Bike-ból két verzió is készül, a már említett elektromos meghajtással felszerelt modell 17 kilót nyom majd, míg a csak pedállal hajtható változat mindössze 12 kilós lesz. A 26”-es kerekekkel felszerelt 1,7 méter hosszú bringák összehajtva pedig csak 66 x 90 centi helyet foglalnak, így liftbe, csomagtartóba, tömegközlekedésre könnyen felvihető.

gi_02

A Gi Bike „fapados” változatát 2.590$-ra lőtték be (~575.000 Ft), az elektromos rásegítést kínáló modellből az első 10 darabot 2.990$-ért árulták (~664.000 Ft), ám amennyiben beindul a tömeggyártás, az e-bicikli végfelhasználói ára valahol 3.390$ körül alakul majd (~753.000 Ft), mindenesetre a 400.000$-os forrásigényű projekt jelenleg még csupán 65.000$-nál jár, ez pedig közel sem garantálja a tervezett 2015 márciusi kiszállítást.

1 hozzászólás